11.აპრილი .2022 14:35

APM Terminals-ი ეწინააღმდეგება კანონპროექტს, რომელიც პორტებს შესასვლელი არხის გაღრმავებას და მოვლას ავალდებულებს

APM Terminals-ი ეწინააღმდეგება კანონპროექტს, რომელიც პორტებს შესასვლელი არხის გაღრმავებას და მოვლას ავალდებულებს
views 1494
უკან

დღეს პარლამენტმა დაიწყო ახალი კანონპროექტის განხილვა, რომელიც საქართველოში მოქმედი პორტების ოპერატორებს, პორტში შესასვლელი არხების დაღრმავებას და ამ არხების მოვლა-პატრონობას ავალდებულებს. კანონპროექტის ავტორია პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტის თავმჯდომარე დავით სონღულაღვილი და ამავე კომიტეტის სხვა წევრები. დღევანდელ სხდომაზე ითქვა, რომ ამ ინციიატივის განხილვა დაჩქარებული ფორმატით უნდა მოხდეს.

დღევანდელ სხდომას ესწრებოდა ფოთის პორტის ოპერატორი კომპანიის APM Terminals-ის იურისტი კახა შარაბიძე, რომელმაც დეპუტატებს განუცხადა, რომ კომპანიამ ამ კანონპროექტის შესახებ, ფაქტობრივად, მედიიდან გაიგო. იურისტის განცხადებით, კომპანია ამ ინიციატივას ეწინააღმდეგება და მისი მიღების შემთხვევაში, შესაბამისი იურიდიული ნაბიჯების გადადგმასაც არ გამორიცხავს.

“ფოთის საზღვაო ნავსადგური 2011 წელს შეიძინა APM-მა და მას მერე 85 მილიონი დოლარი უკვე ინვესტირებული აქვს ფოთის პორტის ინფრასტრუქტურაში. ამჟამად კომპანია ახორციელებს 43 მილიონი დოლარის ინვესტირებას ნავსადგურსა და არსებული ტერმინალის მოვლაში და განიხილება ასევე გაფართოების პროექტი, რასაც პორტის გაფართოება ჰქვია.

ჩვენმა კლიენტმა გვთხოვა, გითხრათ, რომ წარმოდგენილი კანონპროექტი ძალიან ბევრი მიმართულებით ბადებს კითხვის ნიშნებს. მინდა გითხრათ, რომ ქვეყანაში უმსხვილესი ნავსადგური და მისი ოპერატორი წინააღმდეგია ამ ფორმით წარმოდგენილი კანონპროექტის მიღების. ჩვენ გვაქვს ძალიან ბევრი კითხვა თუ დღევანდელ ფორმატში არის შესაძლებელი დავსვათ ეს კითხვები;

როდესაც ეს კანონპროექტი ეხება ინდუსტრიას და ამ ინდუსტრიაში ყველაზე მსხვილი კომპანია ეწინააღმდეგება ამ ინიციატივას, მას უნდა მიეცეს ჩართულობის შესაძლებლობა. ძალიან უცნაურია დაჩქარებული წესით განხილვა. ამის მიზანშეწონილობას ვერ ვხედავთ. ძალიან უცნაურია, რომ თითქმის პრესიდან შეიტყო ფოთის პორტმა ამ კანონპროექტის შესახებ და ჩართული არ იყო ამ პროცესში.

ეს კანონპროექტი შეეხება ბიზნესკლიმატს, რადგანაც კომპანიის მშობელი კომპანია, რომელიც რეგისტრირებულია ჰააგაში, განიხილავს მიმართოს ყველა ღონისძიებას. 1998 წელს საქართველოს და ნიდერლანდებს შორის გაფორმდა საინვესტიციო საკუთრების დაცვის შესახებ ორმხრივი შეთანხმება და ეს კანონი იქნება პირდაპირი დარღვევა ამ შეთანხმების.

ამის გარდა, ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ არაა შესწავლილი ამ კანონპროექტის ზემოქმედება, მათ შორის ფოთის პორტის საქმიანობის უსაფრთხოებაზე, ლოგისტიკურ ოპერაციებზე და ასე შემდეგ. ამ კუთხითაც ვხედავთ რომ საკითხი არ არის შესწავლილი სწორად.

გთხოვთ, რომ აღნიშნული კანონპროექტის განხილვა მოხდეს იმ ფორმით, რომ საშუალება მიეცეს ინდუსტრიაში მთავარ მონაწილეს ჩართული იყოს ამ პროცესში. ვერ ვხედავთ ვერანაირ საჭიროებას, რომ დაჩქარებული განხილვა იყოს. ფოთის პორტი შეუფერხებლად და ეფექტურად მუშაობს,” - განაცხადა კახა შარაბიძემ.

ახალი კანონპროექტის 74 პრიმა მუხლში წერია:

"საერთო შესასვლელ არხში ან/და შესასვლელი არხის საერთო ნაწილში საპროექტო სიღრმეების შენარჩუნებისათვის პასუხისმგებლობა ეკისრებათ სანავსადგურე ერთეულებს.

საერთო შესასვლელი არხის ან/და შესასვლელი არხის საერთო ნაწილის ფსკერდაღრმავებითი სამუშაოების ხარჯი უნდა განაწილდეს სანავსადგურე ერთეულებს შორის, თითოეულ სანავსადგურე ერთეულში, ამ მუხლის მე - 5 ნაწილში აღნიშნული ხელშეკრულებით განსაზღვრულ საანგარიშო პერიოდში შესული გემების წყალწყვის ჯამური მაჩვენებლის პროპორციულად,"- ნათქვამია დოკუმენტში.

ფოთის პორტმა 2021 წლის განმავლობაში 187.5 მილიონი ლარის შემოსავალი გამოიმუშავა; კომპანია სულ 771 გემს და 302,082 კონტეინერს მოემსახურა. პორტის შემოსავალი 2020 წელთან შედარებით 4%-ით არის შემცირებული.

2021 წელს ფოთის პორტის წმინდა მოგებამ 83.2 მილიონი ლარი შეადგინა, რაც 2020 წელთან შედარებით 37.8 მილიონი ლარით ნაკლებია.

ფოთის პორტს სულ 15 ნავმისადგომი აქვს და აქედან 8 საოპერაციო იჯარით არის გაცემული. ამონაგები იჯარიდან 22.9 მლნ ლარს აღემატებოდა.

პორტის 187-მილიონიანი შემოსავლის დიდი ნაწილი 89.9 მლნ ლარი ტვირთებიდან მიღებული შემოსავალია, 52.7 მილიონი საზღვაო მომსახურების ამონაგებია, იჯარიდან 22.9 მილიონი, 15.1 მილიონი სახმელეთო მომსახურების შემოსავალი, 6.7 მილიონი კი სხვა მომსახურებიდან მიღებული ამონაგებია.

მსგავსი სიახლეები

ნახეთ ყველა სიახლე

ყველა