აუდიტის სამსახურმა ტექინსპექტირების რეფორმაში გარკვეული ხარვეზები გამოავლინა. კერძოდ, ანგარიშის მიხედვით, 2018-2020 წლებში ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ექსპლუატაციასთან დაკავშირებული სხვადასხვა მავნე ნივთიერების კონცენტრაციების დადგენა და არეალის დაფარვა არ წარმოებდა სრულყოფილად, რის გამოც შეუძლებელია განისაზღვროს ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ტექნიკური გაუმართაობით მიღებული გავლენა ჰაერის დაბინძურებაზე. როგორც ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექინსპექტირების პროცესზე სახელმწიფო კონტროლის ეფექტიანობის აუდიტის ანგარიშშია აღნიშნული, ზემოაღნიშნულის გარეშე შეუძლებელია რეფორმის ეფექტიანობის სათანადოდ შეფასება, მიზნის მიღწევის თვალსაზრისით.
ცნობისთვის, ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების რეფორმა საქართველოში 2018 წლიდან დაიწყო, რასაც ახორციელებენ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო და მის სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირები − აკრედიტაციის ცენტრი და სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტო. რეფორმის მიზანია ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ექსპლუატაციის უსაფრთხოების უზრუნველყოფა და მათი ტექნიკური გაუმართაობით გამოწვეული საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების, ადამიანისა და გარემოსათვის მიყენებული ზიანის მინიმიზაცია.
"ტრანსპორტის გარემოზე ზემოქმედების ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემაა ატმოსფერული ჰაერის დაბინძურება. ქვეყანაში არსებული ავტოპარკის ხანდაზმულობა, მათი რაოდენობის ყოველწლიური ზრდა და ტექნიკური გაუმართაობა, ჰაერის დაბინძურების ერთ-ერთი მთავარი მიზეზია, რაც ნეგატიურად აისახება მოსახლეობის ჯანმრთელობასა და სიცოცხლის ხანგრძლივობაზე. აქედან გამომდინარე, ტექნიკური ინსპექტირების რეფორმის მიზნის მიღწევას გარემოზე მიყენებული ზიანის მინიმიზაციასთან დაკავშირებით, განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება.
„2017-2021 წლების გარემოს დაცვის მოქმედებათა მესამე ეროვნული პროგრამის“ შესაბამისად, ქვეყნის მასშტაბით ჰაერის დაბინძურების კუთხით არსებული მთლიანი სურათი ჯერ კიდევ არ არის სრულყოფილი. გარემოს ეროვნული სააგენტოს მიერ წარმოდგენილი ინფორმაციის მიხედვით, 2018-2020 წლებში ჰაერში მავნე ნივთიერებების კონცენტრაციების დადგენა ავტომატური სადგურებით ხორციელდებოდა მხოლოდ თბილისში, ქუთაისსა და ბათუმში, ხოლო სხვა რეგიონებში ინდიკატორული გაზომვები წლების მიხედვით წარმოებდა განსხვავებულ ლოკაციებზე და ისიც მხოლოდ აზოტის დიოქსიდის (NO2 ) შემთხვევაში. შესაბამისად, აღნიშნული მონაცემები არ იძლევა 2018-2020 წლების ფაქტობრივი შედეგების შედარების შესაძლებლობას“, - წერია აუდიტის ანგარიშში.
აუდიტის სამსახურის რეკომენდაციაა, რეფორმის ეფექტიანობის შეფასების მიზნით, საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრომ შესაბამისი უწყებების ჩართულობით შეიმუშაოს სტატისტიკურ ინფორმაციასა და ობიექტურ კვლევაზე დაფუძნებული ინსპექტირების რეფორმის ყოველწლიური მისაღწევი შედეგები გაზომვადი ინდიკატორებით და განახორციელოს რეფორმის მიზნების მიღწევის ყოველწლიური მონიტორინგი.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
ლარი ზედმეტადაა გამყარებული - TBC Capital
გურამ ბაღდოშვილი ბაკურიანში რესტორანს ხურავს - მიზეზი
ტექინსპექტირების ცენტრის თანამშრომელი დააკავეს
ემიგრაციიდან საქართველოში დაბრუნებულებს პროექტებს დაუფინანსებენ - განცხადებების მიღება გრძელდება
“ტრეფიკ თრეველის” დამფუძნებელი ცოტნე ჯაფარიძე გუდაურში დააკავეს
1-ელი აპრილიდან ტაქსების რეფორმის მესამე ეტაპი იწყება
„დოლარი ნელ-ნელა თმობს თავის პოზიციებს” - ოთარ ნადარაია
ვის ეკუთვნის რუსთავში გახსნილი ნავთობგადამმუშავებელი ქარხანა?
„აგროჰაბი“ წელს ორ ახალ ფილიალს გახსნის
რომელ ქვეყნებში ჩახვალთ უვიზოდ ქართული პასპორტით? - ინტერაქტიული რუკა
ჩინეთის უმდიდრესმა ბიზნესმენმა ქონების 93% დაკარგა
მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ამოქმედებიდან 9 თვე გავიდა - რამდენი აბარებს გამოცდას?
თბილისში, მზის ენერგიაზე მომუშავე პირველი სახლი აშენდა - რა დაუჯდა მეპატრონეს ენერგოდამოუკიდებლობა?
ხელფასები ორჯერ გავზარდეთ, თუმცა კადრების გადინება მაინც მაღალია - „კულას“ დირექტორი
“ზამთრის სეზონზე სვანეთში სტუმრებს არ ავიყვან” - "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი
ქარელი-აგარა-ხაშური-სურამის გზაზე ტრანსპორტოს მოძრაობა იზღუდება
დეკემბერში დეფლაციაა მოსალოდნელი - TBC Capital
როგორც ჩანს, ლარმა თავის მოკლევადიან პიკს მიაღწია - თიბისი კაპიტალი
ბიზნესმენი რომან ფიფია საჯარო განცხადებას ავრცელებს
ქუთაისიდან სვანეთისკენ გვირაბი თუ გაკეთდა, მესტია შვეიცარიის დონის კურორტი გახდება - გურჩიანი