ფინანსთა სამინისტროსა და დაზღვევის ზედამხედველობის სამსახურის მიერ მომზადებული ავტომფლობელთა სამოქალაქო პასუხისმგებლობის სავალდებულო დაზღვევის კანონპროექტი პარლამენტში 2018 წლის 31 დეკემბერს დარეგისტრირდა, თუმცა დოკუმენტის განხილვები აქტიურად ჯერ არ დაწყებულა.
პროცესების დაჩქარების მიზნით, სადაზღვევო ინდუსტრიამ წერილით მიმართა მთავრობას, პარლამენტს და მათ შორის პრემიერსაც თუმცა პროცესი სამუშაო რეჟიმს ვერ გასცდა. სადაზღვევო ასოციაციის ხელმძღვანელის დევი ხეჩინაშვილის განცხადებით, კანონპროექტის რიგი მუხლები შესაცვლელია.
მათი შეთავაზებით, სავალდებულო დაზღვევა ეტაპობრივად უნდა ამოქმედდეს, წლიური სადაზღვევო პრემია კი, ავტომობილის ძრავის ან წლოვანების მიხედვით განისაზღვროს.
„ფორმალური პროცესი ჯერ დაწყებული არ არის, კონსულტაციები დავიწყეთ, იმედი გვაქვს, რომ საგაზაფხულო სესიაზე ამ კანონიპროექტის განხილვა ფორმალურადაც დაიწყება, რადგან ეს დოკუმენტი წელიწადზე მეტია პარლამენტში დევს.
ჩვენ ვთავაზობთ მათ, რომ ეს სისტემა ეტაპობრივად დაინერგოს რამდენიმე წლის მანძილზე. დაახლოებით, შეიძლება იმ სტილში, როგორც ტექდათვალიერება შევიდა ძალაში. არ არის აუცილებელი ძრავის მოცულობაზე იყოს მიბმული, შეიძლება მანქანის ასაკზე და ა.შ. მე ვფიქრობ, ყველა შემთხვევაში, ჩვენი ავტოპარკის ძირითადი ნაწილისთვის ეს ტარიფი არ გასცდება თვეში 10-12 ლარს“, - აცხადებს დევი ხეჩინაშვილი.
პარლამენტში წარდგენილი დოკუმენტის მიხედვით, კანონპროექტის მე-5 მუხლი ადგენს წლიური სადაზღვევო პრემიის მინიმალურ და მაქსიმალურ ოდენობებს ავტოსატრანსპორტო საშუალებების კატეგორიების მიხედვით, რომელიც არის წლური და განისაზღვრება ავტოსასატრანსპორტო საშუალების კატეგორიების მიხედვით, კერძოდ:
ა) მოტოციკლისათვის, რომლის ძრავის მუშა მოცულობა 50 სმ3-ზე მეტია – 75.00 - 110.00 ლარი;
ბ) მსუბუქი ავტომობილისათვის, რომლის ნებადართული მაქსიმალური მასა 3 500
კგ-ს, ხოლო დასასხდომი ადგილების (გარდა მძღოლის ადგილისა) რაოდენობა 8-ს არ
აღემატება – 100.00 - 150.00 ლარი;
გ) ავტობუსისათვის, რომლის დასასხდომი ადგილების (გარდა მძღოლის ადგილისა)
რაოდენობა 8-ს აღემატება – 160.00 - 240.00 ლარი;
დ) სატვირთო ავტომობილისათვის, რომლის ნებადართული მაქსიმალური მასა 3 500
კგ-ს აღემატება – 210.00 - 310.00 ლარი;
ე) მისაბმელისათვის – 50.00 - 75.00 ლარი;
ვ) სასოფლო-სამეურნეო მანქანისათვის, სპეციალიზებული თვითმავალი
მანქანისათვის – 60.00 - 90.00 ლარი.
როგორც კანონპროექტის განმარტებით ბარათში წერია, სადაზღვევო პრემიების გაანგარიშების დროს მხედველობაში იქნა მიღებული მსოფლიო ბანკის ექსპერტების მიერ გაანგარიშებული და შემოთავაზებული მაჩვენებელი მსუბუქ ავტომობილებზე საქართველოში არსებული სტატისტიკის გათვალისწინებით.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
“ადამიანები მიხვდნენ, რომ მექსიკის გავლით აშშ-ში გადასვლა სარისკოა” - Turebi.ge
Forbes-ის მილიარდერების განახლებული რეიტინგი - სიაში ორი ქართველია
ხვალ, თბილისში 6200 აბონენტს გაზის მიწოდება დროებით შეუწყდება
რას ნიშნავს რუსულ ტექნიკაზე გამოსახული სიმბოლო “Z”?
„რომპეტროლ საქართველოს“ სერვისები გათიშულია - კომპანია განცხადებას ავრცელებს
რუსეთის კოსმოსური სააგენტო დაჰაკულია, სადაზვერვო სატელიტები გათიშულია - Anonymous
უკრაინის პრემიერის ტექსტი, რომელიც ქართულადაა დაწერილი, ბევრ ეჭვს მიჩენს - ზალკალიანი
მაკრონი საქართველოს და მოლდოვას მხარდასაჭერად Twitter-ზე განცხადებას ავრცელებს
სანქცირებული რუსული ბანკების ბარათები Apple Pay-სა და Google Pay-ში აღარ მოქმედებს
NATO-მ სამხედრო გეგმის განხორციელება გადაწყვიტა, ეს არის ჩვენი თავდაცვა – სტოლტენბერგი
დაუწესებს თუ არა საქართველო სანქციებს რუსეთს? - ღარიბაშვილის პასუხი
ომიკრონის წინააღმდეგ, ყველა აკრძალვა ფუჭი აღმოჩნდა - ივანე ჩხაიძე
“სავარაუდოდ, ათი დღის შემდეგ მკაცრი შეზღუდვებისგან გათავისუფლება ჩვენც უნდა დავიწყოთ" - კულუმბეგოვი
პანდემიის დასასრულებლად, WHO მდიდარ ქვეყნებს 14 მლრდ ევროს გადახდისკენ მოუწოდებს
"თურქული მედიკამენტები ქართველი მომხმარებლის მოთხოვნას ვერ დააკმაყოფილებს"
რისგან შედგება თამბაქოს გასახურებელი ღერები და რით განსხვავდება ის ტრადიციული სიგარეტისგან?
"მაგთი" ულიმიტო 25-ლარიან პაკეტს აუქმებს - ტარიფები ძვირდება
5 მითი გასახურებელი თამბაქოს შესახებ
"კარფურის" 300-ზე მეტი სუპერმარკეტის მმართველი კომპანიის დამფუძნებელი, მილიარდერი მაჯიდ ალ ფუტაიმი გარდაიცვალა
საშემოსავლო გადასახადისგან გათავისუფლება სოცდაუცველების დასაქმების სანაცვლოდ - შეთავაზება მთავრობას