"ტვირთბრუნვის ზრდასთან ერთად ჩვენ არ დაგვვიწყებია სოციალური საკითხი, ჩვენი მთავარი მამოძრავებელი ძალა არის ჩვენი თანამშრომლები და როგორც უკვე დავპირდით, 2019 წლის პირველი დეკემბრიდან დაახლოებით 11 ათასი თანამშრომელი მიიღებს 10%-იან სახელფასო ნამატს," - ამბობს რკინიგზის გენერალური დირექტორი დავით ფერაძე.
დავით ფერაძე რკინიგზის 2019 წლის შედეგების შესახებ - ინტერვიუ
2019 წელი ბოლო შვიდი წლის განმავლობაში საქართველოს რკინიგზისთვის იყო პირველი წელი, როდესაც კომპანიის ტვირთბრუნვა გაიზარდა. 2019 წლის განმავლობაში კომპანია 10.8 მილიონი ტონა ტვირთს მოემსახურა, რაც 2018 წელთან შედარებით 8%-ით მეტია.
რა ტვირთების ტრანსპორტირება გაიზარდა 2019 წელს?
საქართველოს რკინიგზის სტატისტიკური ინფორმაციით, ნავთობპროდუქტების გადაზიდვის კლება 2019 წელსაც გაგრძელდა, თუმცა აღნიშნული ვარდნა სხვა ტვირთების - კარბამიდის, ქვანახშირის, სპილენძის მადნებისა და სხვა ტვირთების გადაზიდვაში არსებულმა მატებამ დააბალანსა.
ყველაზე მაღალი ზრდის ტემპი ცალკეული ტვირთების მიხედვით:
ქვანახშირი - 512,000 ტონა, ზრდა 2018 წელთან შედარებით 558%;
კარბამიდი - 132,000 ტონა, ზრდა 2018 წელთან შედარებით 289%;
მეთანოლი - 408,000 ტონა, ზრდა 2018 წელთან შედარებით 100%;
სპილენძის მადანი - 383,000 ტონა, ზრდა 2018 წელთან შედარებით 23%;
მანგანუმის მადანი - 314,000 ტონა, ზრდა 2018 წელთან შედარებით 22%.
აღსანიშნავია, რომ საქართველოს რკინიგზის საშუალებით სატრანზიტო ტვირთების მიმღები TOP-5 ქვეყანა აზერბაიჯანი, სომხეთი, თურქმენეთი, კვიპროსი და ნიდერლანდებია.
სატრანზიტო ტვირთების TOP 5 გამომგზავნ ქვეყანას კი აზერბაიჯანი, რუსეთი, თურქმენეთი, ყაზახეთი და სომხეთი წარმოადგენს.