რუსეთ-უკრაინის ომის ფონზე შუა დერეფნის მიმართ ინტერესი განსაკუთრებით გაიზარდა, რადგან ის ჩრდილოეთ დერეფნის ალტერნატიული გზაა იმისთვის, რომ ტვირთები შუა აზიიდან ევროპაში მოხვდეს. ამ თვალსაზრისით კი საქართველომ, როგორც შუა დერეფნის მონაწილე ქვეყანამ მნიშვნელოვანი სატრანზიტო ფუნქცია შეიძინა.
„საქართველომ სწორად უნდა გამოიყენოს ეს შესაძლებლობა და კიდევ უფრო უნდა გამარტივდეს საბაჟო და სხვა პროცედურები, რომ ბიზნესს შეექმნას მაქსიმალური კომფორტი საქართველოში საქმიანობის დასაწყებად“ - ამბობს bm.ge-სთან ინტერვიუში ფოთის თავისუფალი ინდუსტრიული ზონის დირექტორი დავით ებრალიძე.
„მსოფლიოში მიმდინარე მოვლენების შემდეგ შუა კორიდორი, საიდანაც ცენტრალური აზიიდან მომავალი ტვირთები აზერბაიჯანი-საქართველოს გავლით გადის ევროპაში ძალიან გააქტიურდა, ეს პირდაპირ აისახა ფოთის თიზ-ზეც. ბოლო რამდენიმე თვის განმავლობაში გვაქვს ძალიან დიდი მზაობა უცხოური კომპანიების მხრიდან. ისინი ინტერესდებიან საქართველოში და მათ შორის ფოთის თიზ-ში ინვესტირებით და დამატებითი ინფრასტრუქტურის შექმნით, ამიტომ ვფიქრობ, რომ საქართველომ უნდა გამოიყენოს სწორად ეს შესაძლებლობა, კიდევ უფრო უნდა გამარტივდეს საბაჟო და სხვა პროცედურები, რომ ბიზნესს შეექმნას მაქსიმალური კომფორტი საქართველოში საქმიანობის დასაწყებად“,-ამბობს ებრალიძე.
კითხვაზე, რა ტიპის პროცედურების გამარტივება სჭირდებათ ინვესტორებს, ფოთის თიზ-ის ხელმძღვანელი განმარტავს:
„ჩვენ გვქონდა და გვაქვს საკმაოდ მზარდი მოთხოვნა ისეთი კომპანიების მხრიდან, რომლებიც საჭიროებენ თავიანთი საქმიანობიდან გამომდინარე ვეტ-სანიტარული სერთიფიკატის მიღებას, აღნიშნული სერთიფიკატის მიღება შეიძლება იმ შემთხვევაში თუ თიზ-ს ამ შემთხვევაში აქვს შესაბამისი ინფრასტრუქტურა და რომელიც არცერთ თიზს არ აქვს და ჩვენს მიერ იქნა გადაწყვეტილება მიღებული, რომ ფოთის თიზში მოწყობილ იქნას აღნიშნული ფიტო-ვეტ გამშვები პუნქტი, რომელიც სრულად იქნება აღჭურვილი საერთაშორისო სტანდარტის მიხედვით. ჩვენ ვიქნებით ერთადერთი პირველი ზონა საქართველოში, რომელიც იქნება აღჭურვილი ფიტო-ვეტ-სერთიფიკატით.
ამის არარსებობამ ჩვენ სამწუხაროდ, დაგვაკარგინა და უარი გვათქმევინა ბევრ პოტენციურ ინვესტორზე, ამიტომ ვფიქრობთ, თუნდაც მსგავსი ინფრასტრუქტურის შექმნა გაუმარტივებს ზონებს, რომ ინვესტორის მოძიება უფრო აქტიური გახდეს“,-აცხადებს დავით ებრალიძე.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
1-ელი აპრილიდან ტაქსების რეფორმის მესამე ეტაპი იწყება
„დოლარი ნელ-ნელა თმობს თავის პოზიციებს” - ოთარ ნადარაია
ვის ეკუთვნის რუსთავში გახსნილი ნავთობგადამმუშავებელი ქარხანა?
„აგროჰაბი“ წელს ორ ახალ ფილიალს გახსნის
რომელ ქვეყნებში ჩახვალთ უვიზოდ ქართული პასპორტით? - ინტერაქტიული რუკა
ჩინეთის უმდიდრესმა ბიზნესმენმა ქონების 93% დაკარგა
მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ამოქმედებიდან 9 თვე გავიდა - რამდენი აბარებს გამოცდას?
თბილისში, მზის ენერგიაზე მომუშავე პირველი სახლი აშენდა - რა დაუჯდა მეპატრონეს ენერგოდამოუკიდებლობა?
ხელფასები ორჯერ გავზარდეთ, თუმცა კადრების გადინება მაინც მაღალია - „კულას“ დირექტორი
“ზამთრის სეზონზე სვანეთში სტუმრებს არ ავიყვან” - "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი
ქარელი-აგარა-ხაშური-სურამის გზაზე ტრანსპორტოს მოძრაობა იზღუდება
დეკემბერში დეფლაციაა მოსალოდნელი - TBC Capital
როგორც ჩანს, ლარმა თავის მოკლევადიან პიკს მიაღწია - თიბისი კაპიტალი
ბიზნესმენი რომან ფიფია საჯარო განცხადებას ავრცელებს
ქუთაისიდან სვანეთისკენ გვირაბი თუ გაკეთდა, მესტია შვეიცარიის დონის კურორტი გახდება - გურჩიანი
საქართველომ ტრაილერების გატარებით რეკორდული შემოსავალი მიიღო
"ვფიქრობ, ქარხნებიც გადმოვა საქართველოში" - ოსმან ჩალიშქან-მჟავანაძე დიაგონალური კუმულაციის მოსალოდნელ შედეგებზე
რა ნიშნულს შეინარჩუნებს ლარი? - პაპავას პროგნოზი
საქართველო ერთიანი ევრო გადახდის სივრცეში გეგმავს გაწევრიანებას - პრემიერი
თბილისის მოსახლეობის ნაწილს წყალმომარაგება 34 საათით შეუწყდება