მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

ღარიბაშვილი: ხაზარაძემ ანაკლია ვერ ააშენა და ახლა სახელმწიფოს $1.5 მილიარდს ედავება

614583bf8c413
BM.GE
18.09.21 10:30
2128
პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი ღარიბაშვილმა "რუსთავი 2"-ის ეთერში განაცხადა, რომ ანაკლიის პორტის პროექტზე მამუკა ხაზარაძეს "მხოლოდ $3 მილიონი აქვს დახარჯული და ის ახლა სახელმწიფოს $1.5 მილიარდს ედავება".

სინამდვილეში პრემიერ-მინისტრის ეს განცხადება მცდარია, რადგანაც "ანაკლიის განვითარების კონსორციუმმა, მასთან ხელშეკრულების გაწყვეტამდე პროექტზე $74 მილიონი ლარი, ანუ იმ დროინდელი კურსით 218 მილიონი ლარი დახარჯა. 

"ხაზარაძეზე ორი სიტყვით მინდა ვუთხრა მოსახლეობას, თავიდან ბოლომდე სააკაშვილის მართული პროექტია. ხაზარაძე, რომელიც დღეს იმის გამო, რომ ვერ ააშენა ანაკლია, 1.5 მილიარდს ედავება სახელმწიფოს. წარმოიდგინეთ, 3 მილიონი აქვს დახარჯული მას პირადად და მოსახლეობამ რომ იცოდეს.. ვინ უშლიდა აშენებას, 4 წელი ელოდა მთავრობა, სად იყო, რატომ არ ააშენა, დღეს სახელმწიფოს ედავება 1.5 მილიარდს. მტერი უნდა იყოს კაცი, როცა მთავრობას ედავება 1.5 მილიარდს“,- განაცხადა ირაკლი ღარიბაშვილმა.

შეგახსენებთ, რომ 2020 წლის იანვარში საქართველოს მთავრობამ “ანაკლიის განვითარების კონსორციუმთან” ხელშეკრულება გაწყვიტა, რასაც როგორც კონსორციუმის, ასევე, მისი ერთ-ერთი ინვესტორის, ბობ მეიერის მხრიდან საარბიტრაჟო სასამართლოსთვის მიმართვა მოჰყვა. ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი დავობს, რომ საქართველოს მთავრობის მიერ გადადგმულმა დესტრუქციულმა ნაბიჯებმა ამ ინფრასტრუქტურული პროექტის განხორციელება შეაჩერა, რამაც ინვესტორებს მნიშვნელოვანი ფინანსური ზიანი მოუტანა.

2019 წლის ბოლოსთვის "ანაკლიის განვითარების კონსორციუმს" პროექტზე 74 მილიონი დოლარი (218 მილიონი ლარი) ჰქონდა დახარჯული. ეს თანხები ცალკეული მიმართულებით ასე ნაწილდება:

  • სამშენებლო სამუშაოები (ანაკლიაში ფსკერის დაღმავება, პორტისთვის ტერიტორიის მომზადება) - $35 მილიონი დოლარი; 
  • საზღვაო და საინჟინრო კვლევები - $13 მილიონი დოლარი; 
  • სახელმწიფოსთვის გადახდილი გადასახადები და მოსაკრებლები - $7 მილიონი დოლარი; 
  • დეტალური დიზაინის მომზადება - $4 მილიონი დოლარი; 
  • პროექტის დაგეგმარება და მენეჯმენტი - $4 მილიონი დოლარი; 
  • დაფინანსების მობილიზება და იურიდიული ხარჯი - $4 მილიონი დოლარი; 
  • გარემოზე ზემოქმედების კვლევები და გარემოზე ზემოქმედების შემსუბუქების ღონისძიებები - $2 მილიონი დოლარი; 
  • სხვა ხარჯები - $3 მილიონი დოლარი.


2020 წლის დეკემბერში ეკონომიკის მინისტრმა ნათია თურნავამ განაცხადა, რომ პორტის ეკონომიკური დასაბუთების დოკუმენტი ხელახლა უნდა მომზადდეს, სწორედ ამ დოკუმენტის მომზადების შემდეგაა ნავარაუდევი ახალი საერთაშორისო ტენდერის გამოცხადება.