საქართველო-ირანის სავაჭრო-სამრეწველო პალატის (GICCI) დირექტორთა საბჭოს წევრი ვანო მთვრალაშვილი BM.GE-ისთან ორ ქვეყანას შორის სავაჭრო ურთიერთობებზე კორონავირუსის ეფექტზე საუბრობს და ამბობს, რომ ვითარება ფორსმაჟორულია.
„საზღვრის ჩაკეტვა, თუნდაც ეს არაპირდაპირი იყოს, რა თქმა უნდა, თავდაპირველად პრობლემებს შექმნის. საგზაო ბიტუმის მაგალითზე რომ განვიხილოთ, რომელიც საიმპორტო საქონლის ჯგუფში არის პირველი და 2019 წელს 50 მლნ დოლარის ღირებულების ბიტუმი შემოვიდა ქვეყანაში. ამ პროდუქტით იწყება გზების დაგება და ალბათ 90% ირანიდან შემოდის. შესაძლოა, ალტერნატიული გზები გამოინახოს, თუმცა ამას გავლენა ექნება.
ზოგადად, კორონავირუსის პანდემიამ მსოფლიო ეკონომიკის განვითარებას საკმაოდ მნიშვნელოვანი პრობლემები შეუქმნა უკვე. მათ შორის ნავთობზე ფასები ვარდება ამ ვირუსის გამო, საფონდო ინდექსები ეცემა, მსოფლიო ითვლის, რა ზარალი შეიძლება მიადგეს. საქართველო ერთი პატარა ნაწილია. რა თქმა უნდა, ჩვენი ქვეყანაც ამით დაზარალდება, მაგრამ ეს არის ობიექტური მოცემულობა“, - უთხრა BM.GE-ის ივანე მთვრალაშვილმა.
მისი შეფასებით, განსაკუთრებით სენსიტიურია ირანთან ვაჭრობის საკითხი.
„ვითარება ფორსმაჟორულია. ირანი სამხრეთ კორეასთან ერთად ჩინეთის შემდგომ ერთ-ერთი ძლიერი კერაა, სადაც ამ ვირუსის გავრცელება დაფიქსირდა. რაც მთავარია, სხვადასხვა მიზეზის გამო, ირანიდან ეს ინფორმაციები არ გამოდის ანუ კონკრეტულად სად არის, რა რეგიონებია ან რა სტატისტიკაა. განსაკუთრებით სენსიტიურია ირანთან სავაჭრო ურთიერთობის საკითხი და სახელმწიფომ აბსოლუტურად სწორი გადაწყვეტილება მიიღო, როცა საჰაერო მიმოსვლა შეზღუდა.
რაც შეეხება სატვირთო დერეფანს, ჩვენ ირანს ვუკავშირდებით თურქეთის, აზერბაიჯანის და სომხეთის გავლით; თურქეთმა და სომხეთმა ირანთან საზღვარი ჩაკეტა, თუმცა აზერბაიჯანზე არ გვაქვს ინფორმაცია. მაგალითისთვის, გეტყვით რომ ნავთობის ბიტუმი, რომელიც ამ დღეებში თურქეთის გავლით უნდა შემოსულიყო საქართველოში, თურქეთმა არ შემოუშვა, ტრაილერების მძღოლები გაბრუნდნენ და აზერბაიჯანის მხრიდან უნდათ შემოსვლა, თუმცა შემოვლენ თუ არა, ამის შესახებ ინფორმაცია ჯერ არ მაქვს; ეს დამოკიდებულია იმაზე, საქართველოს მხრიდან აზერბაიჯანთან საზღვრის ჩაკეტვა მხოლოდ ფიზიკურ პირებზე ვრცელდება თუ სატრანსპორტო საშუალებებით საქონლის ტრანსპორტირებაზეც“, - განმარტა საქართველო-ირანის სავაჭრო-სამრეწველო პალატის დირექტორთა საბჭოს წევრი.
bm.ge აღნიშნული ინფორმაციის დაზუსტებას მთავრობისგან ელოდება.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
დღეს კომენდანტის საათი დროებით უქმდება
Wolt-ის და Glovo-ს ტარიფები აბსურდულია - რაზე ვერ შეთანხმდნენ რესტორნების წარმომადგენლები მიტანის კომპანიებთან?
ვუნდერკინდი, რომელმაც უნივერსიტეტი მიატოვა, მსოფლიოში ყველაზე ახალგაზრდა მილიარდერია
ბრიტანეთის მარეგულირებელი Pfizer/BioNTech-ის ვაქცინაზე მოქალაქეებს აფრთხილებს
ალექსანდრე ძნელაძე: "საბანკო სესხების მინიმუმ 3-თვიან გადავადებაზეა საუბარი"
ხვალიდან თბილისის რამდენიმე ქუჩაზე მოძრაობა იზღუდება
პანდემიის დროს საქართველოში წითელ ტუჩსაცხზე მოთხოვნა გაიზარდა – Voulez-vous
ფილტვები, თავის ტვინი, გული - სად ტოვებს კვალს covid-19?
ასტეროიდი, რომლის ღირებულებაც მსოფლიო ეკონომიკას 70 000-ჯერ აღემატება
მიხეილ ლომთაძე კომპანია Kaspi-ს LSE-ზე განთავსების შედეგად მილიარდერი გახდა
პიკისგან გვაშორებს 2-3 კვირა, სწორედ ამ დროს მოხდება მთავარი დარტყმა სამედიცინო სისტემაზე – ინფექციონისტი
ჟენევამ მსოფლიოში ყველაზე მაღალი მინიმალური ხელფასი დააწესა – საათში $25
"უნიკალური ხიდი ხაშურის შემოვლით გზაზე"- ვინ განახორციელა პროექტი?
მოთხოვნადი სასწავლო პროგრამებისა და უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებების რეიტინგი 2020 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგებით
თბილისში, ეზოები ნაგავშემკრები კონტეინერებისგან გათავისუფლდება - რას გულისხმობს პროექტი
გიორგი გახარია 200-ლარიანი კომპენსაციის მიღების მსურველ ოჯახებს მიმართავს
რა არ მიეკუთვნება ხელფასის სახით მიღებულ შემოსავლებს – ცვლილებები საგადასახადო კოდექსში
კახეთში ახალი სასტუმრო “ამპელო” გაიხსნა
კომპანია Sinohydro-მ საქართველოში კიდევ ერთი გზის მშენებლობა დაასრულა
„ფილიპ მორის საქართველო“: IQOS-ი საქართველოს ბაზარზე ოფიციალურად შემოდის