საქართველოს მთავრობამ ახალი საზღვაო კოდექსის შესაბამისად ფოთის პორტის ოპერატორებს - APM Terminals-სა და PACE-ს პორტის შესასვლელი არხის მოვლა-პატრონობის შესახებ შეთანხმების გაფორმებისკენ მოუწოდა. ამას მთავრობის მიერ მიღებული 339-ე დადგენილება ითვალისწინებს.
აპრილში პარლამენტმა დაჩქარებული წესით მიიღო ახალი საზღვაო კოდექსი, რომელმაც გააჩინა ახალი ცნება - “სანავსადგურე ერთეული”. კანონი თავისი შინაარსიდან გამომდინარე, მხოლოდ ფოთის პორტის საქმიანობაზე ახდენს გავლენას, რადგანაც კანონის შესაბამისად მასში ორი “სანავსადგურე ერთეულია”, საუბარია პორტის მფლობელ APM Terminals-ზე და Pace ჯგუფზე. Pace-ი პორტის ტერიტორიაზე ნავმისადგომების ნაწილს მართავს, რისთვისაც APM Terminals-თან საიჯარო შეთანხმება აქვს გაფორმებული.
ფოთის პორტში შესასვლელ არხზე მოვლა-პატრონობას აქამდე APM Terminals-ი ახორციელებდა, სწორედ ეს კომპანია იღებდა სპეციალურ საზღვაო მოსაკრებელს, რასაც პორტში შესული გემები იხდიდნენ, თუმცა ახალი საზღვაო კოდექსით ახლებურად დარეგულირდა პორტის ოპერატორებს - "სანავსადგურე ერთეულებს" შორის ურთიერთობა და ერთ ოპერატორს მეორე ოპერატორისთვის განკუთვნილი გემების გატარებაზე საკომისიოს დაწესება აეკრძალა. ეს ნიშნავს იმას, რომ PACE-ის ტერმინალში მიმავალ გემს APM-ი ამ საკომისიოს ვეღარ დაუწესებს.
ახალ კანონს აპროტესტებს APM Terminals-ი, რომელიც აღნიშნავს, რომ ეს კანონი სახელმწიფოსა და APM-ს შორის პორტის გაყიდვის დროს დადებულ საინვესტიციო შეთანხმებას ეწინააღმდეგება. კომპანიამ აპრილში განაცხადა, რომ ისინი არც საერთაშორისო არბიტრაჟში ჩივილს გამორიცხავენ. APM-ის თანახმად, ახალი კანონი მათთვის მნიშვნელოვან ფინანსურ დანაკარგს გამოიწვევს, თუმცა ზარალის შესაძლო ოდენობაზე საუბრისგან კომპანია თავს იკავებს.
"სანავსადგურე ერთეულები საერთო შესასვლელი არხის ან/და შესასვლელი არხის საერთო ნაწილის დაღრმავებასა და მოვლა-პატრონობას ახორციელებენ, მათ შორის, დადებული ხელშეკრულების საფუძველზე.
ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული ხელშეკრულება შესაბამის სანავსადგურე ერთეულებს შორის უნდა გაფორმდეს გონივრულ ვადაში და ის უნდა შეიცავდეს დებულებებს შესასვლელი არხის ადმინისტრირების საერთო პირობებისა და დაღრმავების ხარჯების განაწილების შესახებ.
სანავსადგურე ერთეულს არ აქვს უფლება, დააწესოს საზღაური შესასვლელი არხით სარგებლობისთვის ან სხვა სანავსადგურე საფასური ან/და საზღაური სხვა სანავსადგურე ერთეულში შემსვლელი და სხვა სანავსადგურე ერთეულიდან გამსვლელი გემებისთვის,” - ნათქვამია მთავრობის დადგენილებაში.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
ლარი ზედმეტადაა გამყარებული - TBC Capital
გურამ ბაღდოშვილი ბაკურიანში რესტორანს ხურავს - მიზეზი
ტექინსპექტირების ცენტრის თანამშრომელი დააკავეს
ემიგრაციიდან საქართველოში დაბრუნებულებს პროექტებს დაუფინანსებენ - განცხადებების მიღება გრძელდება
“ტრეფიკ თრეველის” დამფუძნებელი ცოტნე ჯაფარიძე გუდაურში დააკავეს
1-ელი აპრილიდან ტაქსების რეფორმის მესამე ეტაპი იწყება
„დოლარი ნელ-ნელა თმობს თავის პოზიციებს” - ოთარ ნადარაია
ვის ეკუთვნის რუსთავში გახსნილი ნავთობგადამმუშავებელი ქარხანა?
„აგროჰაბი“ წელს ორ ახალ ფილიალს გახსნის
რომელ ქვეყნებში ჩახვალთ უვიზოდ ქართული პასპორტით? - ინტერაქტიული რუკა
ჩინეთის უმდიდრესმა ბიზნესმენმა ქონების 93% დაკარგა
მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ამოქმედებიდან 9 თვე გავიდა - რამდენი აბარებს გამოცდას?
თბილისში, მზის ენერგიაზე მომუშავე პირველი სახლი აშენდა - რა დაუჯდა მეპატრონეს ენერგოდამოუკიდებლობა?
ხელფასები ორჯერ გავზარდეთ, თუმცა კადრების გადინება მაინც მაღალია - „კულას“ დირექტორი
“ზამთრის სეზონზე სვანეთში სტუმრებს არ ავიყვან” - "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი
ქარელი-აგარა-ხაშური-სურამის გზაზე ტრანსპორტოს მოძრაობა იზღუდება
დეკემბერში დეფლაციაა მოსალოდნელი - TBC Capital
როგორც ჩანს, ლარმა თავის მოკლევადიან პიკს მიაღწია - თიბისი კაპიტალი
ბიზნესმენი რომან ფიფია საჯარო განცხადებას ავრცელებს
ქუთაისიდან სვანეთისკენ გვირაბი თუ გაკეთდა, მესტია შვეიცარიის დონის კურორტი გახდება - გურჩიანი