ამერიკაში მცხოვრები ქართველი ექიმის, დავით მრელაშვილის მიერ შექმნილი დრონი, რომელსაც ყველაზე დიდხანს ფრენის უნარი აქვს, გინესის რეკორდებში მოხვდა.
როგორც თავად მრელაშვილი BM.GE-სთან ინტერვიუს დროს ყვება, საფრენი აპარატებით დიდი ხნის წინ დაინტერესდა, პილოტის ლიცენზიაც მოიპოვა და ახლა, როცა ტექნოლოგიები განვითარდა, დრონით დაინტერესება კი სულ უფრო იზრდება, გადაწყვიტა, რომ მისი ფრენის ხანგრძლივობა, რომელიც აქამდე წუთებში ითვლებოდა, საათებად ექცია.
„აღმოჩნდა, რომ დრონების შექმნის პროცესში ძალიან ბევრი ენერგია იკარგებოდა, მარტივი მათემატიკური გამოთვლებით კი აღმოჩნდა, რომ ამის გაუმჯობესება შეიძლებოდა, რაც აქამდე არავის ჰქონდა გაკეთებული და არცერთ წონით კატეგორიაში ამაზე დიდხანს დრონი არ დაფრინავდა.
რაც შეეხება ჩემ მიერ შექმნილი დრონის ზომას - მაღაზიაში რომ იყიდება იმ დრონებთან შედარებით დიდია, თუმცა იმ დრონებთან შედარებით, რომელსაც კონკურენციას უწევდა, ყველაზე პატარა იყო, რაც დიდი უპირატესობაა, იმიტომ რომ რაც უფრო დიდია დრონი, მით უფრო მეტი ბატარეიკა სჭირდება.
ყველაზე მცირე დრონის კატეგორია, რომელიც შეიძლება გინესის რეკორდებზე წარადგინო, არის 5 კილოგრამის ქვევით, ამ დროს კი მაქსიმალურად ცდილობენ მოცულობა ბოლომდე გამოიყენონ, იყოს 4.900, რაც შეიძლება მეტი რესურსი და ნაწილი გამოიყენონ და ა.შ. ჩემი დრონის წონა კი 3.800 იყო და ამ დრონმა აჯობა ყველა დრონს, რომელიც 20 კილოგრამამდე იყო, მისი ფრენის ხანგრძლივობა 2 საათი და 17 წუთი იყო, მეტიც შეეძლო, მაგრამ დავსვით, ტყუილად რესურსი აღარ დავხარჯეთ“, - განაცხადა დავით მრელაშვილმა.
მისივე თქმით, დრონის შექმნა იმდენად რთული არ იყო, რამდენადაც ის ბიუროკრატიული პროცესები, რომელიც გინესის რეკორდების ორგანიზაციაში დასჭირდათ, მრელაშვილი ამბობს, რომ პროდუქტი გასული წლის ივნისში უკვე მზად იყო, თუმცა ნახევარი წელი სწორედ ამ პროცესებს დასჭირდა.
კითხვაზე, რომელი სფეროს მომსახურებების გაუმჯობესება შეუძლია დიდხანს ფრენის უნარის მქონე დრონს, ექიმი გვპასუხობს, რომ მისი გამოყენება ყველა საქმიანობაში შეიძლება, დაწყებული ამანათების მიწოდებით, ისე საზღვრის კონტროლით, რადგან დიდხანს ფრენა უფრო შორ მანძილზე გადაფრენას გულისხმობს.
დავით მრელაშვილი აღნიშნავს, რომ მისი სამომავლო გეგმა საქართველოში ამ პროდუქტის გამოყენებით აგრო სფეროს განვითარებაა.
„მინდა, რომ საქართველოში აგრო-დრონების მიმართულება განვავითარო. რამდენიმე თვეში პრეზენტაციას გავუკეთებ კომპანიას, რომელსაც თავად შევქმნი და რომელიც სწორედ ამ საქმით დაკავდება საქრთველოში, პროფესიონალების გუნდი უკვე შემოკრებილი მყავს და მათი საქმიანობა იქნება როგორც დრონების შექმნა, ისე დისტრიბუცია და მომსახურების სერვისი შეთავაზება, რადგან შესაძლებელია, რომ ფერმერს არ უნდოდეს მისი თავად მართვა და გამოყენება, ამიტომ მას შეეძლება, რომ მხოლდო სერვისი მიიღოს.
ამ საქმიანობას ძალიან დიდი პერსპექტივა აქვს - ფერემერებს შეეძელბათ ვიზუალური ინსპექციის გაკეთება აგრარულ მონაკვეთებში, მისი სხვადასხვა წამლით დამუშავება, რომელცი ახლა ხელით ხდება და ა.შ.“, - განმარტავს დავით მრელაშვილი.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
რუსეთის გარდა, რომელ ქვეყნებთან აქვს საქართველოს 1-წლიანი უვიზო რეჟიმი? - სია
გიორგი კაკაურიძის თქმით, შესაძლოა, გარკვეულ თვეებში დეფლაცია დაფიქსირდეს
საქართველოში მოქმედი 15 ბანკიდან ორი ზარალზეა
საავტომობილო გზების დეპარტამენტი რიკოთის მაგისტრალის მშენებლობის შესახებ განცხადებას ავრცელებს
როდის აღდგება მოძრაობა რიკოთის გზაზე? - განმარტება
ლარი ზედმეტადაა გამყარებული - TBC Capital
გურამ ბაღდოშვილი ბაკურიანში რესტორანს ხურავს - მიზეზი
ტექინსპექტირების ცენტრის თანამშრომელი დააკავეს
ემიგრაციიდან საქართველოში დაბრუნებულებს პროექტებს დაუფინანსებენ - განცხადებების მიღება გრძელდება
1-ელი აპრილიდან ტაქსების რეფორმის მესამე ეტაპი იწყება
„დოლარი ნელ-ნელა თმობს თავის პოზიციებს” - ოთარ ნადარაია
ვის ეკუთვნის რუსთავში გახსნილი ნავთობგადამმუშავებელი ქარხანა?
„აგროჰაბი“ წელს ორ ახალ ფილიალს გახსნის
რომელ ქვეყნებში ჩახვალთ უვიზოდ ქართული პასპორტით? - ინტერაქტიული რუკა
მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ამოქმედებიდან 9 თვე გავიდა - რამდენი აბარებს გამოცდას?
თბილისში, მზის ენერგიაზე მომუშავე პირველი სახლი აშენდა - რა დაუჯდა მეპატრონეს ენერგოდამოუკიდებლობა?
“ზამთრის სეზონზე სვანეთში სტუმრებს არ ავიყვან” - "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი
ქარელი-აგარა-ხაშური-სურამის გზაზე ტრანსპორტოს მოძრაობა იზღუდება
დეკემბერში დეფლაციაა მოსალოდნელი - TBC Capital
როგორც ჩანს, ლარმა თავის მოკლევადიან პიკს მიაღწია - თიბისი კაპიტალი