04.ივლისი .2022 20:28

"კომპანიებს არსებობისთვის პროდუქტის გაძვირების გარდა, სხვა გზა არ აქვთ" - ივა ჭყონია

"კომპანიებს არსებობისთვის პროდუქტის გაძვირების გარდა, სხვა გზა არ აქვთ" - ივა ჭყონია
views 461
უკან

ინფლაციამ ივნისის თვის მონაცემებით, 12.8% შეადგინა. მათ შორის ჯგუფების მიხედვით, ფასების ყველაზე მკვეთრი ზრდა სურსათზე დაფიქსირდა, რომლის ღირებულებაც წინა წელთან მიმართებით 21.8%-ით არის გაძვირებული.

რა მოლოდინებია სამომხმარებლო პროდუქტების ფასების მიმართულებით, განსაკუთრებით საწვავის გაძვირების ფონზე? ამის შესახებ საქართველოს დისტრიბუტორთა ბიზეს ასოციაციის პრეზიდენტმა ივა ჭყონიამ გადაცემა “საქმის კურსში” ისაუბრა. მისი თქმით, ნავთობის ფასის ცვლილება ნებისმიერ პროდუქტზე პირდაპირპროპორციულად აისახება, ამასთან პროდუქტების ღირებულებაზე მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს დიზელის გაძვირებაც, რომლის გადაზიდვებში მოხმარება მაღალია.

მისივე განმარტებით, პირველადი მოხმარების პროდუქტების კუთხით, საქართველო მეზობელ ქვეყანაზე - რუსეთზეა დამოკიდებული და რუბლის გამყარება იმ პირობებში, როცა იმპორტიორების უმრავლესობას სწორედ ამ ვალუტაში უწევს ვაჭრობა, ფასებზე ნეგატიურ გავლენას ახდენს.

“სასაქონლო სურსათზე ფასი საშუალოდ 23%-მდე არის გაზრდილი, მაგრამ აქ მნიშვნელოვანია პურ-პროდუქტების ღირებულების ზრდაც, რომელიც 33% აღწევს. ეს დიზელის საწვავის გაძვირებით გამომდინარეობს, რადგან საწარმოები სამუშაოებს მძიმე ტექნიკით ატარებენ, ამას კი დიზელი სჭირდება. ასევე მეზობელ ქვეყანაზე ვართ დამოკიდებული და გვიწევს ზეთის, წიწიბურას, პირველადი მოხმარების პროდუქტების შემოტანა. რუბლია გამყარებული და ეს ფასებზე ნეგატიურად აისახება, რადგან იმპორტიორებს ხშირად რუბლში ვაჭრობა უწევთ. თურქეთშიც ინფლაცია 80%-მდეა. ამ ორ ბაზარზე დამოკიდებულები ვართ.

კომპანიები მაქსიმალურად ცდილობენ იმ პროპორციით არ გაძვირდეს პროდუქტის ფასები, რაც რეალურად უნდა იყოს. თუმცა გაძვირების გარდა, არსებობისთვის სხვა გზა არ აქვთ, სხვაგვარად ბაზარზე კონკურენციაც არ იქნება”, - განმარტავს ივა ჭყონია.