მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

"პანდემიამ ბიზნესს ელ-კომერციის განვითარების აუცილებლობა დაანახა" - ასოციაცია

61e9102881c26
მარიამ იზორია
20.01.22 22:07
895
პანდემიის პირველი წლის შედეგებით 2020 წელს, ელექტრონული კომერციის ბაზარი 3.2-ჯერ გაიზარდა. Galt&Taggart-ის მიერ გამოქვეყნებულ კვლევაში ნათქვამია, რომ მომდევნო 4 წელიწადში, ზრდის ტენდენცია და 1.1-მილიარდიანი ნიშნულის მიღწევაა მოსალოდნელი.

აღნიშნულ კვლევას “ელექტრონული კომერციის ასოციაციის“ პრეზიდენტი თამარ გოგოლაშვილი ეხმიანება. როგორც მან გადაცემა „საქმიანი დილის“ ეთერში აღნიშნა, 2020 წელი ელექტრონული კომერციისთვის გადამწყვეტი წელი იყო და ზრდის ტენდენცია 2021 წელსაც გაგრძელდა. კვლევის მიხედვით, 2020 წლის ფარგლებში საქართველოს მოსახლეობის 17%-მა ერთხელ მაინც გამოიყენა ელექტრონული კომერცია.

გოგოლაშვილის მოსაზრებით, 2020 წლის გამოცდილება ძალიან კარგად აისახა მომხმარებელზე, განსაკუთრებით კი ბიზნესზე, რომელმაც ეს მიმართულება განავითარა.

„პანდემიური გამოცდილებით ბიზნესმა დაინახა, რომ ელექტრონული კომერცია განვითარებისთვის მნიშვნელოვანი და აუცილებელი გზაა. ქართულმა კომპანიებმა ადგილზე ასორტიმენტი გააფართოვეს, დაძლიეს მარაგების კონტროლის პრობლემა, შეამცირეს მიტანის ვადები, დახვეწეს მომხმარებელთან ურთიერთობა.

არსებულ კვლევაში Food delivery-ს მიმართულება შესული არ არის, აქ ძირითადად ტანსაცმელი, ტექნიკა და სხვა მიმართულებები მოიაზრება. საკვების წილი საკმაოდ დიდია, ბევრი რესტორანი თითქმის მთლიანად მიტანის სერვისზე გადავიდა, ამიტომ ვფიქრობ, 2021 წლის მონაცემებით, საკვების მიტანის სერვისის ნაწილი უფრო გაზრდილი იქნება“, - განმარტავს თამარ გოგოლაშვილი.