საქართველო შესაძლოა, დიზელის საწვავის მხრივ რუსულ იმპორტზე დამოკიდებული აღმოჩნდეს. ამ მოცემულობის წინაშე ქვეყანას მთავრობის შესაბამისი განკარგულება აყენებს, რომლის მიხედვითაც, საქართველო 2021 წლის იანვრიდან ევრო 5 სტანდარტზე უნდა გადავიდეს.
ევრო 5 სტანდარტის დიზელს კი მთავარი მომწოდებელი აზერბაიჯანი ამ ეტაპზე არ აწარმოებს. ქვეყნის ნავთობგადამამუშავებელი საწარმოების რეკონსტრუქცია-გადაიარაღება კი პანდემიის გამო მიმდინარე წლის ბოლომდე ვერ დასრულდება, შესაბამისად, დგება რისკი საქართველო რუსულ იმპორტზე დამოკიდებული აღმოჩნდეს.
მოსალოდნელ რისკებთან დაკავშირებით ნავთობიმპორტიორთა გაერთიანებამ, ოფიციალური წერილი უკვე გაუგზავნა მთავრობას, სადაც ისინი ინდუსტრიის სახელით მთავრობას ევრო 5 სტანდარტის დიზელის მოხმარებაზე გადასვლის ერთი წლით გადავადებას სთხოვენ, რადგან საქართველოს სტრატეგიულ პარტნიორ აზერბაიჯანს სწორედ ერთი წელი სჭირდება იმისთვის, რომ ევრო 5 სტანდარტის შესაბამისი დიზელის წარმოება შეძლოს.
ნავთობკომპანიების ნაწილის არგუმენტი, რის გამოც ისინი დიზელის საწვავის ახალ სტანდარტზე გადასვლის გადავადებას ითხოვენ, არის ისიც, რომ ქვეყნის ავტოპარკის დიდ წილს 10 წელზე მეტი ასაკის ავტოტრანსპორტი შეადგენს, რომელთა ძრავის პარამეტრებს აზერბაიჯანული ევრო 4 სტანდარტის საწვავი სრულად აკმაყოფილებს, შესაბამისად ერთ წელიწადში ეკოლოგიური თვალსაზრისით ახალ სტანდარტზე გადასვლის გადავადება ძირეულ ცვლილებებს არ გამოიწვევს.
„ჩვენი სურვილი და თხოვნაა ვადა გადაიწიოს და 2022 წლის 1 იანვრიდან ამოქმედდეს ახალი სტანდარტი. მიგვაჩნია, რომ გაძვირდება საწვავი მნიშვნელოვნად თუ არ იქნება მოწოდება აზერბაიჯანიდან, რადგან გარდა იმ ფაქტორისა, რომ ამ სტანდარტის დიზელი შედარებით იაფი ღირს, ვიდრე ევრო 5-ის, თვითონ ლოჯისტიკური ჯაჭვი აზერბაიჯანიდან ბევრად უფრო იაფია, ვიდრე არის ზღვიდან მოწოდება და ევრო 5 სტანდარტზე ძირითადად ზღვიდან მოხდება მოწოდება და დაახლოებით 10-15 თეთრით ძვირდება მოსახლეობისთვის დიზელი. ეს საკმაოდ დიდ დარტყმას მიაყენებს ისეთ ინდუსტრიებს, როგორიცაა აგროსექტორი და ტრანსპორტის სექტორი. ტრანსპორტის სექტორში ვგულისხმობ იმას, რომ საკმაოდ დიდი ოდენობის თანხას ხარჯავენ სატრანზიტო მანქანები, რომლებიც თურქეთიდან აღმოსავლეთისკენ მიემართებიან და პირიქით.
იმის გამო, რომ თურქეთში ძვირია საწვავი, ხოლო ჩვენ იმის გამო, რომ გვაქვს აზერბაიჯანიდან იაფი წყარო, საკმაოდ კონკურენტულ ფასად ვთავაზობთ სატრანზიტო ავტომობილებს დიზელის საწვავს, შესაბამისად ასხამენ ჩვენთან. ამ კონკურენტულ უპირატესობასაც ვკარგავთ თუ ამ სტანდარტს მივიღებთ ნაადრევად“-აცხადებს „სოკარის“ გენერალური დირექტორი, ლევან გიორგაძე.
გადავადდება თუ არა დიზელის საწვავის ახალ სტანდარტზე გადასვლა უკვე მეორედ, ჯერ უცნობია. ნავთობიმპორტიორთა გაერთიანების წერილი მთავრობამ ცოტა ხნის წინ მიიღო და ჯერ მათი პოზიცია ამ საკითხზე ცნობილი არ არის.
ინფორმაციისთვის, ბოლო წლების განმავლობაში აზერბაიჯანი საქართველოსთვის დიზელის საწვავის მთავარი მომწოდებელია. მიმდინარე წლის 9 თვის განმავლობაში საქართველოში დიზელის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 419,4 ათასი ტონა, საიდანაც იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა აზერბაიჯანიდან - 159,3 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 38%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი - 99,5 ათასი ტონა (23,7%), რუმინეთი - 56 ათასი ტონა (13,3%), თურქმენეთი - 55,9 ათასი ტონა (13,3%), და სხვ.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
გერმანიაში წასვლის მსურველი 91 616 მოქალაქეა დარეგისტრირებული - რამდენი შეძლებს წასვლას?
„ექსპორტით ხუთ წელში $2 მლრდ-ის შემოტანა შემიძლია“ – რა სირთულეებს აწყდება Glenberries-ი
მიმართულებები, რომელსაც ორშაბათიდან ახალი მიკროავტობუსები მოემსახურება
როგორ დავსაქმდეთ გერმანიაში ლეგალურად? - რეგისტრაცია დღეს იწყება
"ახლა ყველაზე მნიშვნელოვანი ეკონომიკის გახსნაა" - "სილქნეტი" 2020 წელს აფასებს
„თბილისის მიკროავტობუსი“ განცხადებას ავრცელებს
დღეს კომენდანტის საათი დროებით უქმდება
Wolt-ის და Glovo-ს ტარიფები აბსურდულია - რაზე ვერ შეთანხმდნენ რესტორნების წარმომადგენლები მიტანის კომპანიებთან?
Leavingstone-ის კლიენტები Netflix-ი და Siemens-ი გახდნენ - კომპანია ბერლინში ოფისის გახსნას გეგმავს
ვუნდერკინდი, რომელმაც უნივერსიტეტი მიატოვა, მსოფლიოში ყველაზე ახალგაზრდა მილიარდერია
ბრიტანეთის მარეგულირებელი Pfizer/BioNTech-ის ვაქცინაზე მოქალაქეებს აფრთხილებს
ალექსანდრე ძნელაძე: "საბანკო სესხების მინიმუმ 3-თვიან გადავადებაზეა საუბარი"
ხვალიდან თბილისის რამდენიმე ქუჩაზე მოძრაობა იზღუდება
პანდემიის დროს საქართველოში წითელ ტუჩსაცხზე მოთხოვნა გაიზარდა – Voulez-vous
ფილტვები, თავის ტვინი, გული - სად ტოვებს კვალს covid-19?
ასტეროიდი, რომლის ღირებულებაც მსოფლიო ეკონომიკას 70 000-ჯერ აღემატება
მიხეილ ლომთაძე კომპანია Kaspi-ს LSE-ზე განთავსების შედეგად მილიარდერი გახდა
პიკისგან გვაშორებს 2-3 კვირა, სწორედ ამ დროს მოხდება მთავარი დარტყმა სამედიცინო სისტემაზე – ინფექციონისტი
ჟენევამ მსოფლიოში ყველაზე მაღალი მინიმალური ხელფასი დააწესა – საათში $25
"უნიკალური ხიდი ხაშურის შემოვლით გზაზე"- ვინ განახორციელა პროექტი?