მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

რა გავლენა იქონია პანდემიამ სამგზავრო ავიაგადაზიდვებზე - "SWOT Consulting Plus"-ის დამფუძნებელი

5e9434ff87f32
ნინი ლონგურაშვილი
13.04.20 14:35
1127
„ევროპული სტრუქტურებისთვის, ასევე, წევრი ქვეყნებისთვის, პრიორიტეტი სატვირთო გადაზიდვების ორგანიზებაა, რათა დააკმაყოფილონ ევროპის ქვეყნებში პირველადი საჭიროების საშუალებებზე არსებული მოთხოვნა”, - ამის შესახებ რადუ ბეზნიუკიმ “საქმიანი დილის” რუბრიკაში “#საუბრებიავიაციაზე” განაცხადა.

კომპანია “SWOT Consulting Plus”-ის დამფუძნებელი ამბობს, რომ ამ ეტაპზე ევროკავშირს არ გაააჩნია კონსოლიდირებული ფინანსური დახმარების ფონდი, რომელიც ავიაბაზრის მონაწილეებს თანაბრად გაუნაწილდება.

“ყველა აღიარებს, რომ უპრეცედენტო შემთხვევასთან გვაქვს საქმე და ყველას უჭირს განსაზღვროს თუ როგორ უშველოს საავიაციო სექტორს და როგორ გამოვიდეს კრიზისიდან; განსაკუთრებით უჭირს სამგზავრო გადაზიდვებს. ევროკავშირი, რუმინეთი, მოლდოვა და სხვა ქვეყნები ფიქრობენ, როგორ განაახლონ სამგზავრო გადაზიდვები, თუმცა ამ ეტაპზე შექმნილი სიტუაციიდან გამომდინარე, როგორც ევროპული სტრუქტურებისთვის, ასევე, წევრი ქვეყნებისთვის, პრიორიტეტი სატვირთო გადაზიდვების ორგანიზებაა, რათა დააკმაყოფილონ ევროპის ქვეყნებში პირველადი საჭიროების საშუალებებზე არსებული მოთხოვნა. ევროპაში, ცხადია, არ არის კარგი სიტუაცია და ყველა წევრი ქვეყანა სხვადასხვაგვარად ცდილობს, თავისი საავიაციო სექტორის ფინანსურ მხარდაჭერას. ევროპის შიგნით სხვადასხვა ქვეყნებს განსხვავებული ფინანსური შესაძლებლობა აქვთ; არიან ქვეყნები, რომლებიც ამას უფრო ეფექტურად ახერხებენ, მაგრამ გარკვეულ ქვეყნებს ამასთან დაკავშირებით დიდი სიძნელეები აქვს“, - განაცხადა ბეზნიუკიმ და დასძინა, რომ ევროკავშირის წევრი ქვეყნები მხოლოდ ინდივიდუალურად ზრუნავენ საკუთარი ბაზრის მოთამაშეებზე.

„აქ ისმის კითხვა, ასეთი სისტემით როგორ გადარჩებიან ავიაკომპანიები ევროპის ბაზარზე და რა იქნება ევროპული ავიაციის ბაზრის მომავალი? მაგალითად, ისეთ ფინანსურ დახმარებას, რომელსაც გაუწევს გერმანიის სახელმწიფო ავიაკომპანია „ლუფთანზას“ ან „ჯერმან ვინგს“, მსგავსი მხარდაჭერის საშუალება არ აქვს რუმინეთს, რომ გაუწიოს ავიაკომპანია „ტარომს“ ან სხვა გადაზიდავს. სხვადასხვა დონის ფინანსური დახმარების შედეგად, ცხადია, არაპორპორციულად მოხდება ძალთა გადანაწილება ბაზარზე, მიუხედავად იმისა, რომ ევროკომისია ღია და სამართლიანი კონკურენციის პრინციპს უჭერდა მხარს და წინააღმდეგი იყო ავიაკომპანიების მიმართ სახელმწიფო დახმარების. ეს სიტუაცია განიხილება როგორც გამონაკლისი ფინანსური დახმარების დაშვების კუთხით, რაც საბოლოო ჯამში, გადაარჩენს იმ ავიაკომპანიას, რომლის სახელმწიფო ფინანსურად უფრო ძლიერია“, - აცხადებს SWOT Consulting Plus-ის დამფუძნებელი და აღმასრულებელი დირექტორი.