მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

რა შემთხვევაში დაიწყება მოკვლევა ბანკებში სადაზღვევო პროდუქტების შეთავაზებაზე?

639c3f33b181b
ვიქტორია მღებრიშვილი
16.12.22 13:57
526
კონკურენციის სააგენტომ ბანკებში სადაზღვევო პროდუქტების მომხმარებლისთვის შეთავაზების მონიტორინგის შემდეგ შესაძლოა დარგის მოკვლევა დაიწყოს. ამის შესახებ სააგენტოს ხელმძღვანელმა ირაკლი ლექვინაძემ ჟურნალისტებს განუცხადა.

საქმე ის არის, რომ საქართველოს კონკურენციის ეროვნულმა სააგენტომ, ბაზარზე არსებული ვითარების და კონკურენტული გარემოს შესწავლის მიზნით, საბანკო დაწესებულებების მიერ, საკრედიტო ურთიერთობების დროს, სადაზღვევო პროდუქტების შეთავაზების/რეალიზების ბაზრის მონიტორინგი "დაზღვევის კავშირის" მიმართვის და საქართველოს ეროვნული ბანკის 2022 წლის ფინანსური სტაბილურობის ანგარიშში წარმოდგენილი ინფორმაციის საფუძველზე დაიწყო.

„პრობლემური საკითხი დაზღვევის კავშირიდან შემოვიდა, რომელიც აერთიანებს სადაზღვევო კომპანიების უმრავლესობას, რომლებიც ბანკებთან აფილირებულები არ არიან და ისინი ამ პრობლემატიკაზე საუბრობენ. მეორე მხრივ, საქართველოს ეროვნული ბანკის 2022 წლის ფინანსურ ანგარიშში წარმოდგენილია ერთი ქვეთავი, სადაც აღნიშნულია, რომ ერთ-ერთ მთავარ გამოწვევად ჯერ კიდევ რჩება საბანკო დაწესებულებებში სადაზღვევო პროდუქტების რეალიზების მიმართულებით კონკურენციის შესაძლო შეზღუდვის ფაქტები.

მიუხედავად იმისა, რომ დღევანდელი რეგულაციით საბანკო დაწესებულებამ სადაზღვევო პროდუქტების მინიმუმ სამი არჩევანი უნდა შესთავაზოს, კონკურენციის სააგენტო არკვევს, რამდენად ხდება ეს და არის თუ არა ეს პროცესი კონკურენტულ გარემოსთან თავსებადი. ვეცდებით ამ საკითხის შეფასება განვახორციელოთ. თუ დავინახავთ, რომ საფინანსო უწყებების მხრიდან ადგილი აქვს კონკურენციის შეზღუდვას, ბუნებრივია, ჩვენი მონიტორინგი მოკვლევაში გადაიზრდება. ნებისმიერ შემთხვევაში ვგეგმავთ რეკომენდაციების პაკეტის წარმოდგენას, თუ როგორ უნდა გაუმჯობესდეს ამ მიმართულებით კონკურენცია“, - განმარტა ლექვინაძემ.

კონკურენციის სააგენტოს ხელმძღვანელი აღნიშნავს, რომ საფინანსო სექტორის მარეგულირებელი ეროვნული ბანკია, სადაზღვევო სექტორს მიმართულებით კონკურენციას ჩვენი სააგენტო ახორციელებს. განახლებულმა კანონმდებლობამ მოგვცა საშუალება, რომ სხვადასხვა რეგულატორის ქვეშ მყოფი ეკონომიკურ აგენტებს შორის წამყვანი კონკურენციის სააგენტო იყოს.