მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

რატომ უჭირთ ქართულ კომპანიებს ევროპის ბაზარზე შესვლა? - "ჩიკორის" დამფუძნებელის გამოცდილება

5db2e3830253a
ლიკა გურაბანიძე
25.10.19 22:32
1413
„უნდა მოიძებნოს შესაბამისი დისტრიბუტორი, რომელიც კონკრეტულ პროდუქტში ფულს ჩადებს, როგორც საქართველოს, ასევე ნებისმიერ ბაზარზე. პროდუქტი არ გაიყიდება თუ მარკეტინგში თანხა არ ჩაიდო,“ - ამის შესახებ BM.GE-ის ქართული ჩირის ბრენდის „ჩიკორის“ დამფუძნებელმა გიორგი კვირიკაძემ განუცხადა.

როგორც კვირიკაძე განმარტავს, საექსპორტო ბაზარზე კონკრეტული პროდუქციის მიერ სხვა ანალოგიური ბრენდებისთვის კონკურენციის გაწევა რთულია.

„რა თქმა უნდა, საექსპორტო ბაზრებზე კონკურენცია ხელს გვიშლის. ქართველები უფრო წარმოებაზე ვართ ორიენტირებულები და არ ვითვალისწინებთ იმას, რომ უცხოეთის ბაზარზე რომ შეხვიდე, სერიოზული თანხები უნდა გქონდეს. მხოლოდ უცხოეთის ბაზარზეც რომ არ ვისაუბროთ, ჩვენ ქსელებში შეიძლება სხვადასხვა ზომის 12 ჩირის ქარხანა იყოს წარმოდგენილი და ამ 12 მწარმოებლიდან საქართველოში მსხვილი სუპერმაკეტების ქსელებში  2-3 კომპანია შედის. ჩვენ ქსელშიც ვერ შედიან არა თუ გერმანიის, რადგან აქ რომ რომელიმე ქსელში შეხვიდე, ამასაც მარკეტინგული მნიშვნელოვანი თანხების ჩადება სჭირდება", - აღნიშნა გიორგი კვირიკაძემ.

ბრენდის დამფუძნებლის განცხადებითვე, ლარის გაუფასურებას კომპანიის საფასო პოლიტიკაზე არ უმოქმედია.

გიორგი კვირიკაძის განმარტებით, „ჩიკორი“ ლიეტუვაში გერმანული სავაჭრო ქსელის LIDL-ის 40 ქსელში გაიყიდება, ხოლო სამომავლოდ მას პოლონეთის ქსელებში შეიტანენ.  თავდაპირველად ლიეტუვაში 6 სახეობა, ჯამში 50 000 ცალი ჩირი გავა, თუმცა მისი გასაყიდი ფასი ამ ეტაპზე უცნობია.

შეგახსენებთ, რომ „ქარელის ხილი“ ქარელის რაიონში 2016 წელს გაიხსნა. 2017 წელს კი პროდუქციის წარმოება დაიწყო და ჩირი ბაზარზე „ჩიკორის“ ბრენდით გამოვიდა. 2017 წლის მეორე ნახევარში კომპანიის პროდუქცია უკვე საზღვრებს გასცდა და დღეს საექსპორტო ბაზრებს შორის არის: ჩეხეთი, სლოვაკეთი, ლიეტუვა და ჰონგ-კონგი. „ქარელის ხილის“ ჩირი ბაზარზე „ჩიკორის“ ბრენდით იყიდება. კომპანიაში წარმოების პროცესში 35 ადამიანია ჩართული.

საწარმოს მიერ გამოყენებული ნედლეული მოყვანილია ქარელის, გორის და ბაღდათის რაიონებში. აღსანიშნავია ისიც, რომ კომპანიამ ISO-ს სურსათის უვნებლობის დამადასტურებელი სერთიფიკატიც მოიპოვა. კომპანია ისეთ პროდუქციას აწარმოებს, როგორიც არის - ლეღვი შოკოლადში, გარგარი შოკოლადში, ქლიავი, საზამთროს ჩირი და ნესვის ჩირი.