მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

რომან კაკულიას კომიტეტის 4 წელი - ბიზნესი დარგობრივი კომიტეტის საქმიანობას აფასებს

5fa01cd74ff59
ელენე გოგბერაშვილი
02.11.20 19:24
1313

განხილული 204 საკანონმდებლო ინიციატივა, 1087 კანონპროექტი და 17 საკანონმდებლო წინადადება - ასე გამოიყურება დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის საპარლამენტო კომიტეტის 4 წლიანი საქმიანობა რიცხვებში. 

რომან კაკულიას კომიტეტის 2016-2020 წლების საქმიანობის შემაჯამებელ ანგარიშში მოხვდა ენერგეტიკის სექტორში მიღებული 5 კანონი, ასევე, კანონი კონკურენციის შესახებ და რამდენიმე სხვადასხვა კანონში განხორციელებული ცვლილებები.

კერძო სექტორის მხრიდან დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტის საქმიანობა, საერთო ჯამში, დადებითად ფასდება. ბიზნესი ამბობს, რომ კომიტეტის ხელმძღვანელთან კომუნიკაციიის პრობლემა არ იყო, თუმცა კრიტიკა ძირითადად დროული და თამამი გადაწყვეტილებების მიღებას უკავშირდება.

„რომან კაკულია კულტურული, განათლებული, მაღალი კვალიფიკაციის პროფესიონალი ეკონომისტია. ის ადვილად წვდებოდა საკითხს, რაზეც ვმსჯელობდით, მაგრამ მთავარი პრობლემა ის მგონია, რომ როდესაც შემდგომ ცვლილებაა საჭირო და ამ ცვლილებას სჭირდება გადაწყვეტილების მიღება, ის პრობლემური ხდებოდა, ამიტომ უმეტესად არ მიიღება გადაწყვეტილება სწრაფად, ეფექტურად და სიღრმისეულად, რომელიც პრობლემის მოგვარებას სჭირდება. ჩვენნაირი ქვეყანა, რომელიც ეკონომიკურად განუვითარებელია, ნახევარ-ნახევარი ნაბიჯებით, ნახევარ-ნახევარი ზომებით და მხოლოდ განხილვებით და საუბრით რაიმე შედეგს ვერ მიაღწევს, ეს გამორიცხულია. ქვეყნის ფეხზე დაყენებას სჭირდება უფრო ღრმა, ძალიან ეფექტური და ძალიან თამამი გადაწყვეტილებებირეფორმებიც და მიმდინარე გადაწყვეტილებებიც, რაც იყო და არის, ჯერჯერობით, არსებული პარლამენტის და ხელისუფლების პრობლემა“, - აცხადებს გადასახადის გადამხდელთა კავშირის პრეზიდენტი ალექსანდრე რატიშვილი.

 

„გვსურდა კომუნიკაცია დამყარებულიყო, კომიტეტი უფრო ადრეულ ეტაპზე ჩართულიყო ამა თუ იმ საკანონმდებლო ინიციატივის განხილვაში, თუმცა ძალიან ხშირად ვიღებდით პასუხს, რომ ეს კონკრეტული უწყების პრეროგატივა იყო და სანამ საბოლო დოკუმენტი არ დამუშავდებოდა და არ გადაიგზავნებოდა პარლამენტში, კომიტეტი ამ საკითხის აქტიურ განხილვაში ვერ ჩაერთვებოდა, რაც იგივე საერთაშორისო გამოცდილების გათვალისწინებით არასწორია. არაერთხელ ვყოფილვართ ისეთი მოცემულობის წინაშე, როცა სამინისტროსთან შეთანხმებული პოზიციები შემდგომ კომიტეტზე თავდაყირა დამდგარა, რაც არასასურველია, დროში იწელება და ზედმეტ პრობლემებს უქმნის როგორც კერძო სექტორს, ისე - სახელმწიფოს“, - აცხადებს JTI კავკასიის  კომუნიკაციების დირექტორი ივა ხასია.

 

„იყო რთული კანონები... რაც მახსენდება, ესაა ელექტრონული კომუნიკაციების შესახებ კანონი, ეს იყო ახალი მარეგულირებელი კანონმდებლობა, რომელიც შეეხებოდა ჯანდაცვის სისტემას, სადაც ასევე წამყვანი კომიტეტი იყო. ყველა ამ კანონზე რომანი (კაკულია) ცდილობდა რაღაც ტიპის კომპრომისი მოეძებნა. ერთის მხრივ, იყო მთავრობა ან მარეგულირებელი, რომელსაც შემოტანილი ჰქონდა კანონპროექტი, ხოლო მეორე მხრივ იყვნენ ის სუბიექტები, რომელთაც ეს კანონპროექტი რაღაც ფორმით ნეგატიურად თუ პოზიტიურად ეხებოდა. კომპრომისი მდგომარეობდა შემდეგში, რომ რამენაირად სუბიექტებზე ზეგავლენა შეგვემსუბუქებინა, რომელიც შემდგომ მათ შეუქმნიდა პრობლემას. მგონია, რომ კომიტეტის ახალი თავმჯდომარე ამ თამასას დაბლა არ დაწევს და შეინარჩუნებს ამ ტრადიციას, ეს არის ყველაზე მთავარი, რაც რომან კაკულიამ დატოვა“, - აცხადებს საქართველოს ბიზნეს-ასოციაციის აღმასრულებელი დირექტორი ლევან ვეფხვაძე.

 

როგორ შეფასდებოდა კომიტეტის საქმიანობა თავად კომიტეტის ხელმძღვანელის გადმოსახედიდან, საინტერესო მოსასმენი იქნებოდა, თუმცა სამწუხაროდ, რომან კაკულიასთან ინტერვიუს ჩაწერა, ჯერჯერობით, ვერ მოვახერხეთ.