20.მაისი .2022 18:15

საბაგიროთი უფასოდ მგზავრობა 20 ლარით დაჯარიმდება

საბაგიროთი უფასოდ მგზავრობა 20 ლარით დაჯარიმდება
views 974
უკან

პარლამენტის იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა მხარი დაუჭირა კანონპროექტს, რომელიც ტაქსის მძღოლებს შესაძლებლობას მისცემს სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალებების მოძრაობისათვის განკუთვნილ ზოლში მგზავრთა ავტომობილში ჩასხდომის ან/და ავტომობილიდან გადმოსხდომის მიზნით იმოძრაონ ან გაჩერდნენ.

ამას გარდა, პროექტი თბილისში პარკირების ადგილზე სატრანსპორტო საშუალების პარკირებისთვის დადგენილი საფასურის გადახდის გარეშე ტრანსპორტის გაჩერების შემთხვევაში 50 ლარით ჯარიმას ითვალისწინებს. დღეს მოქმედ 10 ლარის ნაცვლად.

პროექტის თანახმადვე, იწისზედა ელექტროტრანსპორტით, მიწისქვეშა ელექტროტრანსპორტით, საბაგირო გზით ან მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ საზღვრებში რეგულარული სამგზავრო გადაყვანის განმახორციელებელი ავტოსატრანსპორტო საშუალებით უფასო მგზავრობა გამოიწვევს დაჯარიმებას 20 ლარის ოდენობით.


“საქართველოს დედაქალაქის ადმინისტრაციულ საზღვრებში ინტენსიურად განვითარდა სამგზავრო გადაყვანის მომსახურების ინტეგრირებული სისტემა, რომელიც ხორციელდება მგზავრთა გადაყვანის გამარტივების მიზნით ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ საზღვრებში ერთმანეთთან დაკავშირებული ავტობუსებით (M2 და M3 კატეგორიის), მიწისქვეშა ელექტროტრანსპორტით (მეტრო), საბაგირო გზით, აგრეთვე სხვადასხვა სახის სატრანსპორტო საშუალებებით საინფორმაციო ბაზის, გაბილეთიანების სქემისა და განრიგის ინტეგრირებით, რის გამოც დღის წესრიგში დადგა მიწისქვეშა ელექტროტრანსპორტით (მეტრო) და საბაგირო გზით უბილეთო მგზავრობის შემთხვევებში შესაბამისი ადმინისტრაციული რეაგირების განხორციელება.

აღნიშნულიდან გამომდინარე, საჭიროა შესაბამისი ცვლილების შეტანა კოდექსის 130-ე მუხლის მე-4 ნაწილის „ა“ ქვეპუნქტში და საჯარიმო სანქციის გავრცელება მიწისქვეშა ელექტროტრანსპორტით (მეტრო) და საბაგირო გზით გადაყვანის განხორციელებისას უბილეთოდ მგზავრობის შემთხვევებშიც. აღნიშნული საკანონმდებლო ცვლილება ემსახურება დაზუსტებას, რათა მოცული იყოს ყველა სახის საზოგადოებრივი ტრანსპორტი, სადაც შესაძლებელია უბილეთო მგზავრობა. ამასთან, აღსანიშნავია, რომ როგორც მიწისქვეშა ელექტროტრანსპორტით (მეტრო), ისე მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ საზღვრებში რეგულარული სამგზავრო გადაყვანის განმახორციელებელი ავტოსატრანსპორტო საშუალებით უბილეთო მგზავრობის მონიტორინგი ხორციელდება არსებული რესურსით და თანამშრომელთა რიცხოვნობის არც გაზრდა და არც შემცირება არ იგეგმება”, - წერია განმარტებით ბარათში.

კანონპროექტის ინიციატორი მმართველი პარტია “ქართული ოცნებაა”.