მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

საქართველოს რკინიგზამ 2020 წლის 9 თვეში 118 მილიონი ლარით იზარალა

5fae95062cc99
შოთა ტყეშელაშვილი
13.11.20 18:16
2691
სს "საქართველოს რკინიგზამ" 2020 წლის 9 თვის ფინანსური მაჩვენებლები გამოაქვეყნა. დოკუმენტის მიხედვით, იანვარ-სექტემბრის განმავლობაში ჯგუფმა 117.7 მილიონი ლარის ზარალი განიცადა. ეს 2019 წლის ანალოგიურ პერიოდში არსებულ 63.9 მილიონი ლარის ზარალს თითქმის ორჯერ აღემატება.

ფინანსური ანგარიშიდან ირკვევა, რომ ზარალის ზრდასთან ერთად “საქართველოს რკინიგზის” შემოსავალიც შემცირებულია. ჯამურად, სარკინიგზო მომსახურებიდან კომპანიამ 363.5 მილიონი ლარი მიიღო, რაც 2019 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 0.7 მილიონი ლარით ნაკლებია.

ამავე პერიოდში საქართველოს რკინიგზამ 8 მილიონი ტვირთები გადაზიდა, რაც 2019 წელთან შედარებით 0.2 მილიონი ტონით, ანუ 2.56%-ით მეტი იყო.

"საქართველოს რკინიგზის" ანგარიშის მიხედვით, 2020 წელს ხარჯების ზრდის მნიშვნელოვანი წყარო კურსთაშორისი სხვაობიდან მიღებული ზარალი იყო. პერიოდის განმავლობაში კომპანიამ კურსთაშორისი სხვაობიდან გამომდინარე 188.9 მილიონი ლარის ზარალი მიიღო.

ცალკეული წყაროების მიხედვით, რკინიგზის შემოსავლების განაწილება ასეთია:

სატვირთო გადაზიდვები - 285.4 მილიონი ლარი, ზრდა წინა წელთან 4.8%;
ლოგისტიკური სერვისები - 39.4 მილიონი ლარი, ზრდა წინა წელთან 1.8%;
სამგზავრო გადაყვანები - 10.2 მილიონი ლარი, კლება წინა წელთან 59.4%;
ვაგონების გაქირავებიდან მიღებული შემოსავალი - 15.3 მილიონი ლარი, კლება წინა წელთან 21.7%;
სხვა შემოსავალი - 13.2 მილიონი ლარი, ზრდა წინა წელთან 59%.

კომპანიის ფინანსური მაჩვენებლების თანახმად, პერსონალის სახელფასო ხარჯი 122.7 მილიონი ლარი, ელექტროენერგიის და სხვა საოპერაციო აღჭურილობის ხარჯი 29.9 მილიონი ლარი, ცვეთის ხარჯი კი 59.7 მილიონი ლარი იყო.

2019 წლის განმავლობაში "საქართველოს რკინიგზის" ჯამური შემოსავალი გაუმჯობესებული ტვირთბრუნვის გამო, ლარებში 15.8%-ით გაიზარდა და მან 491 მილიონი ლარი შეადგინა. ჯამურად, გადატანილი ტვირთების მოცულობა 8%-ით არის გაზრილი და ის 10.8 მილიონ ტონას შეადგენდა.

შეგახსენებთ, რომ 2018 წელს რკინიგზის კონსოლიდირებული ზარალი 716 მილიონ ლარს შეადგენდა და ის ძირითადად საინვესტიციო ქონების გადაფასებით იყო გამოწვეული. 2018 წელს განხორციელებული კალკულაციით, რკინიგზის აქტივების საბალანსო ღირებულება 691 მლნ ლარით შემცირდა.

"საქართველოს რკინიგზის" 100%-იანი წილი "საპარტნიორო ფონდის" საკუთრებაა, რომელიც თავის მხრივ 100%-ით საქართველოს სახელმწიფოს ეკუთვნის. ცალკეული წლების მიხედვით, რკინიგზის მოგება ყველაზე მაღალი 2011 წელს იყო და 174 მილიონ ლარს შეადგენდა, ყველაზე მაშტაბური - 716-მილიონიანი ზარალი კი 2018 წელს იყო. ფინანსური მაჩვენებლების გაუარესების მთავარი მიზეზი გასული წლების განმავლობაში სატვირთო გადაზიდვების შემცირება იყო. 2012 წელს რკინიგზის მიერ გადაზიდული ტვირთების მოცულობა 20.1 მილიონ ტონას შეადგენდა, 2013 წლიდან მოყოლებული 2018 წლის ჩათვლით, კი ტვირთბრუნვის ოდენობა ყოველწლიურად მცირდებოდა. 2018 წელს ტვირთბრუნვა 10 მილიონ ტონამდე შემცირდა, 2019 წლიდან კი, სატრანზიტო ნაკადების აღდგენა დაიწყო.