მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

საწვავზე ფასის ზრდის შემაკავებელი ერთადერთი ბერკეტი მცურავი აქციზის შემოღებაა - ნავთობიმპორტიორთა კავშირი

61e828b218768
ელენე გოგბერაშვილი
19.01.22 22:00
1089
საერთაშორისო სანავთობო ბირჟებზე სრულიად არაპროგნოზირებადი ვითარებაა. გაზრდილია ნავთობპროდუქტების ფასიც და ერთ ტონაზე უკვე 800 დოლარს შეადგენს. როგორც საქართველოს ნავთობიმპორტიორთა გაერთიანების ხელმძღვანელი საერთაშორისო ანალიტიკოსებზე დაყრდნობით აცხადებს, შესაძლოა ფასმა ბარელზე 100 დოლარსაც მიაღწიოს. მისი თქმით, ბოლო პერიოდის განმავლობაში საქართველოში ბენზინგასამართ სადგურებზე საწვავზე ფასი სტაბილურად მაღალ ნიშნულზე რჩება, თუმცა თუ საერთაშორისო ბირჟებზე ნავთობზე ფასი არ შემცირდა, ფასების კორექტირება გარდაუვალია.

დღეს ბიზნესი საწვავზე ფასის ზრდის შეჩერების ერთადერთ მექანიზმად, მცურავი აქციზის შემოღებას მიიჩნევს.

„მიმდინარე ეტაპზე საწვავზე ფასები ისტორიულად რეკორდულ მაჩვენებელზეა. ბოლო პერიოდის ტენდენცია წლის დასაწყისიდან გლობალურ ბაზრებზე არის შემდეგი: ნავთობის ფასები იზრდება. დღეს ნავთობის ფასი არის ბოლო 7 წლის მაღალ მაჩვენებელზე. 2014 წლის შემდგომ ასეთი მაღალი ფასები ნავთობზე არ ყოფილა. პლატცის მიხედვით, ბენზინის შემთხვევაში ფასი 800 დოლარია ტონაზე. ასეთი ფასი მაშინაც არ ფიქსირდებოდა, როდესაც გასულ წელს, პიკური მაჩვენებლები იყო გლობალურ ბაზრებზე, .

მიმდინარე ეტაპზე ჩვენ ვხედავთ, რომ ფასები მზარდია. ცხადია ეს ცუდ და არაპროგნოზირებად გარემოს ქმნის ადგილობრივ ბაზარზე. საქართველოში ფასების მატება მიმდინარე ეტაპზე არ ხდება, მაგრამ რა იქნება მომავალში, ამის განჭვრეტა რთულია. იქიდან გამომდინარე, რომ გლობალურ ბაზრებზე ფასები მუდმივად მზარდია, მოლოდინები, სამწუხაროდ არ არის ოპტიმისტური. შესაბამისად თუ ეს მოცემულობა გლობალურ ბაზრებზე არ შეიცვლება და ნავთობის ფასი შემცირებას არ დაიწყებს, იქიდან გამომდინარე, რომ ჩვენ პირდაპირ დამოკიდებულები ვართ იმპორტზე და გვაქვს ის საგადასახადო კანონმდებლობა, რაც გვაქვს, ვითარება სამწუხაროდ ფასების კორექტირებას გამოიწვევს.

ნავთობზე მოთხოვნა იზრდება, მის პარალელურად OPEC არ ახდენს ნავთობის წარმოების ზრდას, ეს განაპირობებს იმას, რომ ნავთობზე ფასები იზრდება და სხვადასხვა გათვლებით საუბარია რომ ის შესაძლოა ბარელზე 100-დოლარიან ნიშნულზეც მივიდეს, ყოველ შემთხვევაში ფასების კლებაზე საიმედო პროგნოზები არ კეთდება.

გამოსავალი ჩვენს ხელთ არსებული რაც არის, ესაა, რომ შემოვიღოთ მცურავი აქციზი, და ამით ვარეგულიროთ საწვავის ფასები. სხვა შემთხვევაში ფასების შეკავების ბერკეტი არ არსებობს. თუ ამაზე ვიფიქრებთ, რომ შემოვიღოთ ეს ინსტრუმენტი, ამან შეიძლება ვითარება დააბალანსოს. ეს შეაკავებს ფასების ზრდას“, - აცხადებს ვანო მთვრალაშვილი.