მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

"თბილისის მიკროავტობუსი": ჩვენი ზარალი 115 მლნ ლარია, ფაქტობრივად, ზარალზე ვმუშაობთ

5dde7e2f5e761
თელარა გელანტია
27.11.19 18:00
1159
„თბილისის მიკროავტობუსის ზარალი 115 მლნ ლარია, რაც კურსის გაუფასურებამ და მგზავრობის ტარიფის ძველ ნიშნულზე შენარჩუნებამ განაპირობა“, - ამის შესახებ თბილისის მიკროვატობუსის გენერალურმა დირექტორმა დავით ასანიძემ დღეს გამართულ პრესკონფერენციაზე განაცხადა, რითაც დედაქალაქის მერ კახი კალაძის კრიტიკულ შეფასებებს უპასუხა.

„მოგეხსენებათ, ჩვენ 2011 წლიდან ვმუშაობთ და ლიცენზია გვაქვს 2031 წლამდე. საკონკურსო პირობების თანახმად, განვაახლეთ მიკროავტობუსების პარკი. დაახლოებით, 63 მლნ დოლარის ინვესტიცია ჩავდეთ. მაშინ ლარის კურსი დოლართან 1.65-ის ნიშნულზე იყო. ჩვენი ბიზნეს გათვლაც იყო ამ კურსზე და ჩადებული გვქონდა 10%-20%-იანი ცვლილება. ამის მერე კომპანიის იდეა იყო, რომ თუ დოლარი იმაზე მეტად შეიცვლებოდა, ვიდრე გვქონდა გათვლილი, ეს აისახებოდა ტარიფზე, მაგრამ როგორც ხედავთ, ლარის კურსი რადიკალურად შეცვლილია, მაგრამ ეს არ ასახულა ტარიფზე. ამის გარდა, თავიდანვე საჭიროზე 600 მიკროავტობუსით მეტი შევიძინეთ, რაც მერე გავყიდეთ და ამან 15 მლნ ლარზე მეტი ზარალი მიაყენა კომპანიას. დღეისთვის, რომ გითხრათ აუდიტორულად დადასტურებული ზარალი 115 მლნ ლარს შეადგენს. ჩვენ, ფაქტობრივად, ზარალზე ვმუშაობთ, რომელსაც კომპანიის მფლობელები ფარავენ“, - განაცხადა თბილისის მიკროვატობუსის გენერალურმა დირექტორმა.

ასანიძის თქმით, არსებული სოციალური ფონის გამო მგზავრობის ტარიფი 8 წელია არ გაზრდილა, რამაც კომპანიას რებრენდინგის საშუალება არ მისცა.

„8 წლის განმავლობაში მგზავრობის საფასურის შეცვლა მარტივად შეგვეძლო, მაგრამ ქვეყანაში არსებული სოციალურ-ეკონომიკური ფონის გათვალისწინებით, ეს არ გააკეთეს. ჩვენ გაგებით ვეკიდებოდით იმ ეკონომიურ მდგომარეობას, რაც არსებობს, მაგრამ თქვენ ხედავთ, რომ ახალი ავტობუსები ჩამოვიდა, ამანაც მგზავრები მოგვაკლო. წინასწარი გათვლებით, დოლარის კურსი 20%-ზე მეტად რომ არ შეცვლილიყო, 2018 წელს ყველა მანქანა გამოცვლილი იქნებოდა, მაგრამ მარტო კურსის ცვლილებამ 50 მლნ-იანი ზარალი მოგვაყენა. ამის გარდა, გაძვირდა საწვავი, 2011 წლის შემდეგ ყველაფრის ფასები გაორმაგდა და ამ რიცხვში საზოგადოებრივი ტრანსპორტი იმიტომ არ შედის, რომ ის სუბსიდირებულია მერიის მხრიდან. დოტაციის თანხები დარწმუნებული ვარ, მათაც გაეზარდათ“, - განაცხადა დავით ასანიძემ.