“თუ ყველაფერი ნორმაშია, მაშინ ასეთი პროექტების გაჩერება არ შეიძლება”, - ასე პასუხობს “ჯინო ჰოლდინგის” დამფუძნებელი და ინვესტორი ნოდარ გიორგაძე BMG-ის შეკითხვას, თუ რამდენად აზიანებს ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტისა და ნამახვანჰესის პროექტების გაჩერება საქართველოს საინვესტიციო მიმზიდველობას. ინვესტორის თქმით, პირველ რიგში, მნიშვნელოვანია სათანადოდ შეფასდეს მეგაპროექტის გრძელვადიანი ზეგავლენა გარემოსა და ბუნებაზე.
“ეკონომიკა და ადამიანების ცხოვრების ზრდა ძალიან მნიშვნელოვანია და შეიძლება, ამ ეტაპზე, ჩვენს თაობას შევუწყოთ ხელი, რომ, რაც შეიძლება კარგად იცხოვრონ და უფრო მეტი მიიღონ, მაგრამ ამით ათი თაობის შემდეგ მოსული ჩვენი შთამომავლობა, ჩვენი შვილები და შვილიშვილები, ჩვენი სისხლი და გენი შეიძლება დავღუპოთ.
აქ არის სწორედ სწორი შეფასებების გაკეთება. თუ ეს შეფასებები გაკეთდა და ყველაფერი ნორმაშია, მაშინ ასეთი პროექტების გაჩერება თავისთავად ცუდია და ეს არ შეიძლება. წარმოიდგინეთ, ერთმა ბიზნესმენმა ათეულობით, ზოგმა კი ასეულობით მილიონი ჩადო, დანამდვილებით არ ვიცნობ ამ სიტუაციას, მაგრამ ასეთი ნაბიჯები, რა თქმა უნდა, ქვეყანას ავტორიტეტს მაღლა არ უწევს. თუმცა, ყველა ქვეყანაში არის ეტაპები, როცა კონკრეტული პროექტი დაიწყო, შემდეგ გაჩერდა - ეს მხოლოდ ქართული ფენომენი არ არის, ასეთი შემთხვევები ავსტრიაშიც ხდება, სლოვაკეთშიც და ჩეხეთშიც. პროექტი რაღაც ეტაპზე ჩერდება, რადგან ყველაფერი ბოლომდე დახვეწილი არ არის, მაგრამ შემდეგ, ეს ყველაფერი დაიხვეწება, საბოლოო ფორმას მიიღებს და იქოქება, რის შემდეგაც მიდის და მიდის, ხოლო ეკონომიკა და ბიზნესი მიფრინავს, რასაც ქვეყნისთვის დადებითი შედეგი მოაქვს”, - აღნიშნავს ნოდარ გიორგაძე.
ისე კი, მიუხედავად იმისა, რომ ინვესტორის შეფასებით, ანაკლიისა და ნამახვანის პროექტების გაჩერება საქართველოს საინვესტიციო მიმზიდველობაზე უარყოფითად აისახება, ნოდარ გიორგაძე მეტად ოპტიმისტურადაა განწყობილი ამ პროექტების ხელახლა დაწყებისა და გაგრძელების მიმართ. ამასთანავე, იმ შემთხვევაში, თუ ეს პროექტები გრძელვადიანად მდგრადია, ინვესტორი მათში ჩართვას არც თავად გამორიცხავს.
“ბოლო დროს, მრჩება შთაბეჭდილება, რომ ეს ყველაფერი ხელახლა ამოქოქვის პროცესშია და რადგან დაიწყო ხელახალი ამოქოქვა, ნიშნავს, რომ შეფასებები უკვე გაკეთებულია, აქცენტები დასმულია და ალბათ ხალხი ამ პროექტში მონაწილეობას მიიღებს. მე, მაგალითად, ასეთ პროექტს თუ გავეცნობი და დავრწმუნდები, რომ ის ჩემს შთამომავლობას არ ავნებს და ეკონომიკას არგებს, სიამოვნებით ჩავერთვები", - განაცხადა მან.
შეგახსენებთ, რომ ბოლო სტატუსის მიხედვით, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობას საქართველოს მთავრობა დაიწყებს, ხოლო სახელმწიფო ამ პროექტის 51%-იანი წილის, ანუ საკონტროლო პაკეტის, მფლობელი იქნება. პროექტის დარჩენილი 49%-იანი წილისთვის, საქართველოს მთავრობა საერთაშორისო აუქციონის გამოცხადებას გეგმავს, მაგრამ ინვესტორის ვინაობა როდისთვის გაცხადდება, ჯერჯერობით, უცნობია. განსხვავებული მდგომარეობაა ნამახვანჰესის პროექტთან დაკავშირებით, რადგან, ამ ეტაპზე, ამ საქმეს საარბიტრაჟო სასამართლო განიხილავს.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
რუსეთის გარდა, რომელ ქვეყნებთან აქვს საქართველოს 1-წლიანი უვიზო რეჟიმი? - სია
გიორგი კაკაურიძის თქმით, შესაძლოა, გარკვეულ თვეებში დეფლაცია დაფიქსირდეს
საქართველოში მოქმედი 15 ბანკიდან ორი ზარალზეა
საავტომობილო გზების დეპარტამენტი რიკოთის მაგისტრალის მშენებლობის შესახებ განცხადებას ავრცელებს
როდის აღდგება მოძრაობა რიკოთის გზაზე? - განმარტება
ლარი ზედმეტადაა გამყარებული - TBC Capital
გურამ ბაღდოშვილი ბაკურიანში რესტორანს ხურავს - მიზეზი
ტექინსპექტირების ცენტრის თანამშრომელი დააკავეს
ემიგრაციიდან საქართველოში დაბრუნებულებს პროექტებს დაუფინანსებენ - განცხადებების მიღება გრძელდება
1-ელი აპრილიდან ტაქსების რეფორმის მესამე ეტაპი იწყება
„დოლარი ნელ-ნელა თმობს თავის პოზიციებს” - ოთარ ნადარაია
ვის ეკუთვნის რუსთავში გახსნილი ნავთობგადამმუშავებელი ქარხანა?
„აგროჰაბი“ წელს ორ ახალ ფილიალს გახსნის
რომელ ქვეყნებში ჩახვალთ უვიზოდ ქართული პასპორტით? - ინტერაქტიული რუკა
მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ამოქმედებიდან 9 თვე გავიდა - რამდენი აბარებს გამოცდას?
თბილისში, მზის ენერგიაზე მომუშავე პირველი სახლი აშენდა - რა დაუჯდა მეპატრონეს ენერგოდამოუკიდებლობა?
“ზამთრის სეზონზე სვანეთში სტუმრებს არ ავიყვან” - "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი
ქარელი-აგარა-ხაშური-სურამის გზაზე ტრანსპორტოს მოძრაობა იზღუდება
დეკემბერში დეფლაციაა მოსალოდნელი - TBC Capital
როგორც ჩანს, ლარმა თავის მოკლევადიან პიკს მიაღწია - თიბისი კაპიტალი