მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

მომხმარებლის უფლებების დაცვის კუთხით 70% შემთხვევაში ქალები მოგვმართავენ - სააგენტო

ონლაინ ვაჭრობა

საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტოში (GCCA), 2024 წლის ცხრა თვის მონაცემების მიხედვით, მომხმარებლის უფლებების დაცვის მიმართულებით, 639 განაცხადი დაფიქსირდა.

სააგენტოს მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, მათ შორის, გენდერული ნიშნით განმცხადებლების პროცენტული მაჩვენებელი შეადგენს - 70% ქალი და 30% მამაკაცი.

- აღნიშნულ პერიოდში, GCCA-ის გადაწყვეტილებით, მომხმარებელთა ჯგუფის უფლების 65 დარღვევის ფაქტი დადასტურდა - 132 საქმეზე.

- GCCA-ის მიერ დაკისრებული ვალდებულების შეუსრულებლობის გამო 42 მოვაჭრეს - 71 საქმეზე ჯარიმა დაეკისრა, ჯამში - 43 701 ლარი.

- მომხმარებლის სასარგებლოდ, პირობითი ვალდებულების აღების შესახებ 125 საქმეზე - 108 შეთანხმება გაფორმდა, რაც ნიშნავს, რომ მოვაჭრეებმა აიღეს ვალდებულება - საქმიანობის შიდა პოლიტიკა შეცვალონ და იმ მომხმარებელთა უფლებები აღადგინონ, რომელთაც, სავარაუდოდ, მათი სავაჭრო პოლიტიკის შედეგად ზიანი მიადგა.

კონკურენციის სააგენტოს ინფორმაციით, მომხმარებლის მიერ გაკეთებული განაცხადების 68% ონლაინ ვაჭრობის ფაქტს ეხება, ხოლო 32% ნივთის ადგილზე შეძენის შემთხვევას. რეგიონების მიხედვით, 85%-ით თბილისი ლიდერობს, შემდეგ ადგილს იკავებს აჭარა 4%, რომელსაც მოჰყვება იმერეთი 2%, სამეგრელო ზემო სვანეთი 2% და სხვა რეგიონები.

მომხმარებლის მიერ სააგენტოში შემოსული განაცხადების მიხედვით, თანხის უკან დაბრუნების მოთხოვნაზე დაფიქსირდა 211, ნაკლიანი ნივთის შეკეთებასა ან დაბრუნებაზე 197, ნაკლოვანი მომსახურებისას უფლების აღდგენაზე 107, დადგენილ ვადაში საქონლის მიწოდებაზე 39, ნივთის უპირობოდ დაბრუნებაზე 23, ფასის მითითებაზე 15, ხოლო სხვა დანარჩენზე 47.

საანგარიშო პერიოდში, 73%-ს საბითუმო და საცალო ვაჭრობის სექტორი იკავებს, ტრანსპორტი და დასაწყობება 12%-ს, ხელოვნება, გართობა და დასვენება 4%, ხოლო სხვა სახის საქმიანობა 11%-ს", - ნათქვამია კონკურენციის სააგენტოს ინფორმაციაში.

გამოწერეთ ჩვენი სიახლეები

მიიღეთ დღის მთავარი სიახლეები