"2019 წელს ყველაზე მეტი ავტომობილის რეექსპორტი სომხეთის მიმართულებით მოხდა, თუმცა 2020 წელს სომხეთში ამოქმედებული ახალი საბაჟო რეგულაციების გამო, საქართველოდან ძალიან მცირე რაოდენობის ავტომობილების რეექსპორტი განხორციელდა", - ამის შესახებ Myauto-ს პროექტის ხელმძღვანელმა ილია მჭედლიშვილმა “საქმიან დილაში” ავტომობილების რეექსპორტზე საუბრისას განაცხადა.
“საფრთხე ნაკლებად ემუქრება იმ სტატუსს, რაც გვაქვს - რეგიონალური ცენტრი ავტომობილების ყიდვა - გაყიდვების მიმართულებით, თუმცა მეზობელ ქვეყნებში მიღებული რეგულაციები ჩვენს მდგომარეობაზე მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს. ერთ-ერთი ფაქტორი სომხეთის რეგულაცია იყო, რომელმაც საქართველოდან სომხეთში რეექსპორტის მიმართულება მნიშვნელოვნად დააზიანა", - აღნიშნა მჭედლიშვილმა.
ცნობისთვის: 2020 წლიდან სომხეთში, ევრაზიული ეკონომიკური კავშირის სივრცეში არსებული რეგულაციების შესაბამისად, ევროპიდან და ამერიკიდან მეორადი ავტომობილების იმპორტზე გადასახადი გაიზარდა. სომხეთი ევრაზიული ეკონომიკური კავშირის ტარიფებზე გადავიდა, რაც განბაჟების გადასახადს მანქანის წლოვანებისა და ძრავის სიმძლავრის მიხედვით განსაზღვრავს.