ქალთა და მამაკაცთა ეროვნულ საკალათბურთო ასოციაციაში 2037 წლამდე ამიერიდან “ნაიკის” ბრენდის მაისურებს მოირგებენ. ამერიკული სპორტული ტანსაცმელების ბრენდი შემოსვის გარდა პარტნიორი სხვადასხვა მერჩენდაიზების, კონტენტისა და მარკეტინგის შექმნის მიმართულებით გახდება.
“ნაიკი” NBA-ის პარტნიორია 1992 წლიდან, მაგრამ 2017/18 წლებში მერჩენდაიზერის მიმწოდებლის პოზიციაზე “ადიდასმა” ჩაანაცვლა. რაც შეეხება WNBA-ის, მათთან ამერიკული ბრენდი 1997 წლიდან თანამშრომლობს და 2022 წელს 75 მილიონად ხელშეკრულებაც გაახანგრძლივა.
ეს გადაწყვეტილება “ნაიკის” ხელმძღვანელობამ ორგანიზაციისთვის საკმაოდ ტურბულენტურ პერიოდში მიიღო, კერძოდ MLB-ის მოთამაშეებმა მაისურების ქსოვილზე დაიჩივლეს და კომპანიას მთელი რიგი ცვლილებების გატარება მოუწია, ასევე შეიცვალა “ნაიკის” CEO. ამ ყველაფერს დამატებული ფინანსური ხელმძღვანელის მეტიუ ფრიენდის განცხადება, რომლის მიხედვითაც მეორე კვარტალში ორგანიზაციის შემოსავლები 8-10%-ით შემცირდა.
პრობლემების მიუხედავად “ნაიკი” და “ჯორდანი” კალათბურთელებს შორის გაყიდული ფეხსაცმელების რაოდენობით ყველაზე დომინანტურ ფიგურებად რჩებიან. მაგალითისთვის, გასულ სეზონში NBA-ის მოთამაშეების 73,5%-ს “ნაიკის” ან “ჯორდანის” ფეხსაცმელი ეცვა, სიაში შემდეგი “ადიდასია” 10,6%-ით, ხოლო “პუმა” და “ნიუ ბალანსი” თანაბარი 2,7%-ით.
შეგახსენებთ, რომ “ნაიკის” კონტრაქტის ქვეშ ისეთ მოთამაშეებს შეხვდებით, როგორებიც ლებრონ ჯეიმსი, კევინ დურანტი, იანის ანტეტოკოუნმპო და სხვები არიან.