რაც შეეხება ამ ხარჯის მიზნებს და ამოცანებს, როგორც ბიუჯეტის პროექტის განმარტებით ბარათში წერია, მომავალ წელს გათვალისწინებულია საქართველოს მთავრობის მიერ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის პროექტის განვითარების ხელშეწყობა და ახალი საინვესტიციო ხელშეკრულებების მონიტორინგი. აღსანიშნავია, რომ იგივე ჩანაწერი იყო 2021 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის პროექტში, რომელიც ფინანსთა სამინისტრომ 2020 წელს პარლამენტში წარადგინა, თუმცა ასევე მოცემული იყო ასეთი ჩანაწერიც:
"დაიწყება ანაკლიის საზღვაო, ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის მშენებლობის პროექტი, რომელიც არა მხოლოდ მნიშვნელოვან გავლენას მოახდენს საქართველოს სატრანზიტო პოტენციალის გაუმჯობესებაზე, არამედ გაზრდის ქვეყნის როლს რეგიონში და აქცევს მას ლოგისტიკურ ცენტრად".
ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის
განვითარება
2021 წლის გეგმა 2022 წლის პროექტი
მომუშავეთა რიცხოვნობა 8 8
ხარჯები 1,500.0 1,490.0
შრომის ანაზღაურება 100.0 162.0
არაფინანსური აქტივების ზრდა 0.0 10.0
სულ 1,500.0 1,500.0
შეგახსენებთ, რომ საქართველოს მთავრობამ შპს "ანაკლიის განვითარების კონსორციუმთან" გაფორმებული საინვესტიციო ხელშეკრულება 2020 წლის 9 იანვარს შეწყვიტა. შესაბამისად, დღის წესრიგში დადგა ანაკლიის პორტის პროექტისათვის ახალი ინტერესთა გამოხატვის წინადადების შემუშავების საკითხი.
ხელშეკრულების შეწყვეტის შემდეგ, აღნიშნულმა სააგენტომ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს დაქვემდებარებიდან ეკონომიკის სამინისტროს სტრუქტურაში გადაინაცვლა და მისი ფუნქციებიც ხელახლა განისაზღვრა. ახალი დებულების მიხედვით, სააგენტო იმუშავებს ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის განვითარების პროექტის ინტერესთა გამოხატვის პირობების შემუშავებასა და გამოცხადებაზე, პოტენციურ ინვესტორთა მოსაზიდად საჭირო კვლევების განახლებასა თუ ჩატარებაზე, პროექტის შესახებ ინფორმაციის გავრცელებაზე, საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტებთან კოორდინაციასა და კანდიდატთა შერჩევაზე.