მომხმარებელთა უფლებების შესაძლო დარღვევის შესახებ კონკურენციის სააგენტოში უკვე 20-ზე მეტი განაცხადი შევიდა. ინფორმაცია კონკურენციის სააგენტოს თავმჯდომარე ირაკლი ლექვინაძემ გააჟღერა.
მისი თქმით, სააგენტო განცხადებებთან დაკავშირებით აქტიურ კომუნიკაციაშია როგორც ბიზნესთან, ისე თავად მომხმარებელთან.
„მომხმარებელთა უფლებების დაცვის მიმართულება კონკურენციის ეროვნული სააგენტოსთვის ახალი ფუნქციაა, რომლის აღსრულებაც პირველი ნოემბრიდან დავიწყეთ. დღევანდელი მონაცემებით 20-ზე მეტი განაცხადია შემოსული, საკითხი ეხება როგორც ფიზიკურ ვაჭრობას, ასევე ონლაინ-ვაჭრობის შემთხვევებს. ძირითადი პრეტენზიები ეხება საყოფაცხოვრებო ტექნიკის მოხმარების საკითხებს“, - განაცხადა ლექვინაძემ.
მისი ინფორმაციით, შემთხვევების ნაწილი ეხება ონლაინ შეძენილ პროდუქციას, რომელიც არ აღმოჩნდა ისეთი, როგორიც მოქალაქემ გამოიწერა, ან ფიზიკურად შეძენილ ტექნიკას, რომელიც სახლში მიტანისას არ აღმოჩნდა იმ მახასიათებლების, რაზეც ინფორმაცია მიაწოდეს.
ირაკლი ლექვინაძის განმარტებით, კონკურენციის სააგენტოს განცხადებაზე პასუხის გაცემა მიმართვიდან 1 თვის ვადაში შეუძლია და ასეც იქნება.
ცნობისთვის, 1-ლი ნოემბრიდან კონკურენციის სააგენტომ მომხმარებელთა უფლებების დაცვის შესახებ კანონის აღსრულება დაიწყო. უწყებას განცხადებით შეუძლია მიმართოს ნებისმიერმა ფიზიკურმა პირმა. სააგენტო საკითხს შეისწავლის სავარაუდო დარღვევის ისეთ ფაქტებზე, რომელმაც გამოიწვია ან შესაძლოა გამოიწვიოს მომხმარებელთა ჯგუფის ინტერესების დარღვევა. კანონის მოქმედების ფარგლებში ონლაინ ვაჭრობის შემთხვევაში მაღაზია ვალდებული იქნება გაყიდული პროდუქცია 14 დღის ვადაში უპირობოდ დაიბრუნოს. იმ შემთხვევაში, თუ ბიზნესს დაუდგინდება დარღვევა, პირველ ეტაპზე მას გააფრთხილებენ, გაუთვალისწინებლობის შემთხვევაში სოლიდური საჯარიმო სანქცია, ბრუნვის 2% შემოდის. მომხმარებლის უფლებაა, საჭიროების შემთხვევაში, მოითხოვოს საქონლის შეკეთება ან შეცვლა, იმ შემთხვევაში თუ ეს არათანაზომიერ ან შეუსაბამოდ დიდ ხარჯს არ მოითხოვს.