"პანდემიამ მნიშვნელოვანი ზეგავლენა მოახდინა მსოფლიოს მასშტაბით ყველა ბიზნესზე, კომპანიებს მოუწიათ ტრანსფორმაცია, რათა სწრაფად ადაპტირებულიყვნენ" - აცხადებს "კაიროს ლოგისტიკსის" დირექტორის მოადგილე ედო იაგორაშვილი, რომლის შეფასებასაც bm.ge უცვლელად გთავაზობთ:
"ლოგისტიკურ კომპანიებს განსაკუთრებით დიდი პასუხისმგებლობა დაგვეკისრა, რადგან დარგის გამართული მუშაობა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი იყო ქვეყნის ეკონომიკისათვის და ჯანდაცვისთვის. ვაანალიზებდით, რომ არასდროს ყოფილა ისეთი მნიშვნელოვანი მომარაგების ჯაჭვის სწორი ფუნქციონირება, როგორც პანდემიის პერიოდში. ეს იყო დიდი გამოწვევა ჩვენი გუნდისთვის და სირთულის მიუხედავად, ვცდილობდით ხარვეზები არ გვქონოდა. გარდა ჩვენი პარტნიორი კომპანიების, ასევე ჩვენი ქვექნის წინაშე, ვალდებულნი ვიყავით დავალებული საქმე სწორად გაგვეკეთებინა.
40-მდე თანამშრომელს მოუწია დისტანციურ სამუშაო რეჟიმზე გადასვლა და ახალ სისტემასთან ადაპტაცია. შემდეგი ეტაპი იყო პრიორიტეტების განსაზღვრა, რაც გამოწვევების გადალახვაში დაგვეხმარებოდა.
• უპირველეს ყოვლისა, ჩვენი ოფისების რესურსი უკრაინასა და ბელარუსში დავაპრიორიტეტეთ ქართული ბაზარზე.
• შემდეგ განვსაზღვრეთ მაღალი რისკის მქონე მიმწოდებლები გეორგაფიული მდებარეობის, სექტორისა და საქონლის მიხედვით. ვინაიდან ზოგიერთი მომწოდებლისგან ტვირთის დაგვიანების საფრთხე მაღალი იყო, დავსახეთ ალტერნატიული გზები მათთვის.
როდესაც ლოგისტიკის სფეროში მუშაობ, აუცილებლად უნდა გიყვარდეს გამოწვევები, რადგან ეს საქმიანობა თავსატეხების ამოხსნას გავს, ამის ნათელ მაგალითს კი ახლა გიამბობთ.
გვქონდა ასეთი საინტერესო შემთხვევა, როდესაც მაღალი რისკის მქონე ქვეყნიდან, იტალიიდან, ვახორციელებდით გადაზიდვებს სახმელეთო გზით, თურქეთის გავლით. რეგულაციების მიხედვით, იტალიიდან ჩამოსული ყველა მძღოლი 14 დღის განმავლობაში კარანტინში ხვდებოდა, ამიტომაც ტრანზიტის პერიოდი საგრძნობლად იზრდებოდა, რაც ჩვენი პარტნიორი კომპანიებისათვის ზიანის მომტანი შეიძლება ყოფილიყო. თუმცა, გამოსავალი მალევე ვიპოვეთ, იტალიაში დატვირთულ ავტომობილს ტვირთი პორტში მიჰქონდა და ბორანზე მხოლოდ მისაბმელს ტოვებდა, როდესაც ბორანი თურქეთში შემოდიოდა მას ახალი მძღოლი ხვდებოდა, რომელსაც უახლოესი 14 დღის განმავლობაში თურქეთი არ ჰქონდა დატოვებული და ახალი გამწევით ტვირთი საქართველოს საზღვართან მოჰქონდა. ჩვენი წარმომადგენელი საქართველოს და თურქეთის საზღვრის გამშვებ პუნქტში ექსპორტის დეკლარაციას აგზავნიდა, სადაც მითითებული იყო რომ იტალიიდან მხოლოდ მისაბმელი სატრანსპორტო საშუალება იყო ჩამოტანილი და მის ტრანსპორტირებას თურქი მძღოლი აგრძელებდა, რომელსაც ქვეყნის საზღვარი ორი კვირის განმავლობაში არ ჰქონდა დატოვებული, ამ საბუთის საშუალებით კი მას საქართველოს საზღვარზეც კარანტინის გარეშე შეეძლო გადმოსვლა. სწორედ ასე მოვახერხეთ თითოეულ გადაზიდვა 14-20 დღით უფრო სწრაფად შეგვესრულებინა, ვიდრე ამას სტანდარტული პროცედურის შემთხვევაში შევძლებდით.
• აქტიურად ვიყენებდით ციფრულ ტექნოლოგიებს და ვცილობდით შეგვენარჩუნებინა ღია საკუმუნიკაციო არხები ჩვენს პარტნიორებთან, რათა გაგვეგო მათი პრობლემები და დაგვესახა ამ პრობლემების გადაჭრის გზები, მუდმივად ვიყავით კონტაქტზე ეკონომიკის სამინისტროსთან და სახელმწიფო სტრუქტურებთან, ვცდილობდით ყოველ ნაბიჟზე გაგვეთვალისწინებინა მათ მიერ მოცემული რეკომენდაციები.
• დავიწყეთ მიწოდების და ტრანსპორტირების ალტერნატიული გზების ძიება, რადგან ყოველ წუთს იყო რისკი დაგეგმილი მიმართულება პრობლემის წინაშე აღმოჩენილიყო.
• წინასწარ ვანგარიშობდით დამატებით ხარჯებს, რომლებიც გადაზიდვის გეგმის ცვლილებას შეიძლება მოჰყოლოდა და ამ ინფორმაციას ჩვენს მომხმარებლებს ვაწვდიდით.
• გავაანალიზეთ რა პორტების და გამშვები პუნქტების სამუშაო სისწრაფის სტატისტიკა და ამის საფუძველზე ვურჩიეთ კომპანიებს დაესაწყობებინათ უფრო დიდი რაოდენობით მარაგები, რადგან სატრანსპორტო საშუალებებს ჩვეულ დროზე მეტი სჭირდებოდათ პროცედურების გასავლელად, რაც რათქმაუნდა, სატრანზიტო პერიოდს ზრდიდა.
პანდემიამ ცუდი გავლენა იქონია მთელს მსოფლიოზე, თუმცა ამ პრობლემამ პატარა გაკვეთილიც ჩაგვიტარა და დაგვეხმარა უფრო მჭიდრო ურთიერთობა დაგვემყარებინა ჩვენს პარტნიორებთან, კიდევ ერთხელ და უფრო საფუძვლიანად დავრწმუნდით იმაში, თუ რამხელა ძალა აქვს კრიზისის პერიოდში ერთად დგომას, ერთმანეთის მოსმენას და მოტივაციის მიცემას, საბოლოოდ კი შედეგიც მივიღეთ, შევქმენით მიწოდების ჯაჭვი, რომელიც ახლა ბევრად უფრო მდგრადი და მოქნილია.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
ამერიკაში მოღვაწე ქართველმა ნევროლოგმა საქართველოს „ფაიზერის“ ვაქცინის შესანახი 2 მაცივარი აჩუქა
შესაძლოა, ჭურჭელზე, ავეჯსა და ფეხსაცმელზე სახელმწიფო კონტროლი დაწესდეს - პეტიცია პარლამენტშია
გერმანიაში წასვლის მსურველი 91 616 მოქალაქეა დარეგისტრირებული - რამდენი შეძლებს წასვლას?
„ექსპორტით ხუთ წელში $2 მლრდ-ის შემოტანა შემიძლია“ – რა სირთულეებს აწყდება Glenberries-ი
როგორ დავსაქმდეთ გერმანიაში ლეგალურად? - რეგისტრაცია დღეს იწყება
"ახლა ყველაზე მნიშვნელოვანი ეკონომიკის გახსნაა" - "სილქნეტი" 2020 წელს აფასებს
„თბილისის მიკროავტობუსი“ განცხადებას ავრცელებს
დღეს კომენდანტის საათი დროებით უქმდება
Wolt-ის და Glovo-ს ტარიფები აბსურდულია - რაზე ვერ შეთანხმდნენ რესტორნების წარმომადგენლები მიტანის კომპანიებთან?
ვუნდერკინდი, რომელმაც უნივერსიტეტი მიატოვა, მსოფლიოში ყველაზე ახალგაზრდა მილიარდერია
ბრიტანეთის მარეგულირებელი Pfizer/BioNTech-ის ვაქცინაზე მოქალაქეებს აფრთხილებს
ალექსანდრე ძნელაძე: "საბანკო სესხების მინიმუმ 3-თვიან გადავადებაზეა საუბარი"
ხვალიდან თბილისის რამდენიმე ქუჩაზე მოძრაობა იზღუდება
პანდემიის დროს საქართველოში წითელ ტუჩსაცხზე მოთხოვნა გაიზარდა – Voulez-vous
ფილტვები, თავის ტვინი, გული - სად ტოვებს კვალს covid-19?
ასტეროიდი, რომლის ღირებულებაც მსოფლიო ეკონომიკას 70 000-ჯერ აღემატება
მიხეილ ლომთაძე კომპანია Kaspi-ს LSE-ზე განთავსების შედეგად მილიარდერი გახდა
პიკისგან გვაშორებს 2-3 კვირა, სწორედ ამ დროს მოხდება მთავარი დარტყმა სამედიცინო სისტემაზე – ინფექციონისტი
ჟენევამ მსოფლიოში ყველაზე მაღალი მინიმალური ხელფასი დააწესა – საათში $25
"უნიკალური ხიდი ხაშურის შემოვლით გზაზე"- ვინ განახორციელა პროექტი?