მიმდინარე წლის 9 თვეში, საქართველოში პირველადი მოხმარების პროდუქციით ვაჭრობის (FMCG) ბაზარზე ზრდის ტენდენცია გაგრძელდა. TBC Capital-ის კვლევის თანახმად, სექტორის შემოსავალი წლიურად 25%-ით, 5.1 მილიარდ ლარამდე გაიზარდა. სექტორული კვლევა აჩვენებს, რომ სტრუქტურულად მნიშვნელოვანი ცვლილებები არაა და FMCG ბაზრის მთლიანი შემოსავლების ნახევარზე მეტი სამ უმსხვილეს კომპანიაზე (ნიკორა, ორი ნაბიჯი, კარფური) მოდის. უფრო დეტალურად, 9 თვის მონაცემებით, 5.1 მილიარდი ლარის შემოსავალი კომპანიებს შორის ასე ნაწილდება:
- ნიკორა - 20.1%;
- ორი ნაბიჯი - 17.6%;
- კარფური - 14.6%;
- სპარი -13.1%;
- მაგნიტი - 9.7%;
- დეილი - 4.6%;
- გუდვილი 4.3%;
- აგროჰაბი - 4.2%;
- ზღაპარი - 2.5%;
- ფრესკო - 2.4%;
- მადაგონი - 1.8%;
- გვირილა - 1.7%;
- ევროპროდუქტი - 1.3%;
- ექსპრეს ქსელი - 1.3%;
- სმარტი - 0.9%.
აღსანიშნავია, რომ გაზრდილია კომპანიების წარმომადგენლობა რეგიონებში, რაც შემოსავლების ზრდაშიც აისახა. კერძოდ, თბილისზე 3.1 მილიარდი ლარის შემოსავალი მოდის, რაც წლიურად 23%-ით გაზრდილი მაჩვენებელია. რეგიონების შემთხვევაში კი, ზრდა კიდევ უფრო მეტია და 28%-ს შეადგენს, შემოსავალი - 1.9 მილიარდი ლარია. თბილისის შემთხვევაში მაღაზიების რაოდენობა 20%-ით, 1 405 ერთეულამდეა გაზრდილი, ხოლო რეგიონებში 39%-ით, 1 268-მდე.
როგორ ვითარდება საქართველოში პირველადი მოხმარების პროდუქციით ვაჭრობის ბაზარი?
სტუმარი: თემურ ალექსანდრია - "ნიკორა ტრეიდის" აღმასრულებელი დირექტორი;