ბიზნესი გარიგებებზე დგას, რადგან ხშირად, კომპანიის შეძენის გადაწყვეტილება უფრო სარფიანია, ვიდრე პროდუქტის, სერვისისა თუ კომპანიის ნულიდან შექმნა. გარიგებისთვის შესაბამისი კომპანიისა და დროის შერჩევა იმდენად დელიკატური საქმეა, რომ ხშირად, ასეთი ნაბიჯები საჭადრაკო დაფაზე გადადგმულ სვლებს ჰგავს. ბოლო წლებში, რამდენიმე გარიგება გამორჩეულად წარმატებული გამოდგა - ის რად ღირს, Disney-მ Pixar-ი და Marvel-ი რომ შეიძინა, რითაც შემოქმედებითი გენია და ფაქტობრივად ფასდაუდებელი ინტელექტუალური საკუთრება მიიღო.
დღეს, სწორედ გლობალური კორპორაციული სამყაროს მთავარი გარიგებებზე მოგიყვებით - ისეთ შენაძენებზე, რომელთაც მსოფლიო შეცვალეს.
Facebook x Instagram
2012, $1 მლრდ
საბაზრო კაპიტალიზაცია: + $153 მლრდ
ROI = 153x
Google x DoubleClick
2007, $3.1 მლრდ
საბაზრო კაპიტალიზაცია: + $126.4 მლრდ
ROI = 41x
Google x YouTube
2006, $1.65 მლრდ
საბაზრო კაპიტალიზაცია: + $86.2 მლრდ
ROI = 52x
Google x Android
2005, $50 მლნ
საბაზრო კაპიტალიზაცია: + $72 მლრდ
ROI = 1,441x
Apple x NeXT
1997, $429 მლნ
საბაზრო კაპიტალიზაცია: + $63 მლრდ
ROI = 147x