მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

მოსაზრებები ელექტროენერგიის მხარდამჭერი მექანიზმის გასაუმჯობესებლად - ლევან კოკაიას ბლოგი

ლევან კოკაია
27.01.25 21:16
3717

ავტორი - ლევან კოკაია

შესავალი

სტატიაში განხილულია რამდენიმე მოსაზრება, „განახლებადი წყაროებიდან ენერგიის წარმოებისა და გამოყენების მხარდაჭერის სქემისა და სიმძლავრის აუქციონის წესების“ შესახებ, რაც საქართველოს მთავრობის 2022 წლის 7 დეკემბრის N556-ე დადგენილებით დამტკიცდა.

პროექტის განსავითარებლად განსაზღვრულ გადაწყვეტილებათა მიღების ვადები

დადგენილებით დამტკიცებული:
„განახლებადი წყაროებიდან ენერგიის წარმოებისა და გამოყენების მხარდაჭერის სქემა და სიმძლავრის აუქციონის წესები“-ს (შემდგომში „წესები“) თანახმად:

მე-7 მუხლის 1-ლი პუნქტი:
„სამინისტრო, ამ მხარდაჭერის სქემის შესაბამისად, სიმძლავრის აუქციონის კომისიის/სამინისტროს მიერ მომზადებულ წინადადებას, რომელიც აკმაყოფილებს მოქმედი კანონმდებლობისა და ამ მხარდაჭერის სქემის მოთხოვნებს, წინადადების მომზადებიდან 60 (სამოცი) დღის განმავლობაში, თანდართულ დოკუმენტაციასთან ერთად წარმოუდგენს საქართველოს მთავრობას გადაწყვეტილების მისაღებად“.

მე-7 მუხლის მე-5 პუნქტი:
„ელექტროსადგურის ტექნიკურ-ეკონომიკური განხორციელებადობის ხელშეკრულება/განხორციელების ხელშეკრულება უნდა დაიდოს საქართველოს მთავრობის მიერ სათანადო აქტის (განკარგულება) მიღებიდან არაუგვიანეს 3 (სამი) თვის ვადაში. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ხსენებული განკარგულება ძალას კარგავს ამავე პუნქტით გათვალისწინებული ვადის გასვლის შემდეგ და საქართველოს მთავრობა სრულად გამოითხოვს შესაბამის საბანკო გარანტიას“.

მოსაზრებები:

  1. მე-7 მუხლის პირველი პუნქტის შეფასება:
    წარმოდგენილი 60 დღიანი ვადა ხანგრძლივია იმ პირობებში, როდესაც წინადადება აკმაყოფილებს ყველა მოთხოვნას.
  2. მე-7 მუხლის მეხუთე პუნქტის ხარვეზები:
    რეგულირების გარეშე რჩება, თუ რა ვადაში უნდა მიიღოს საქართველოს მთავრობამ განკარგულება, რაც გადაწყვეტილების პროცესის გაჭიანურებას იწვევს.
  3. რეკომენდაციები:
    • საქართველოს მთავრობის ვალდებულება განისაზღვროს, თუ რა ვადაში უნდა გამოსცეს შესაბამისი განკარგულება (არაუმეტეს 1 სამუშაო კვირისა).
    • 60 დღიანი ვადა და 3 თვიანი ვადა მაქსიმალურად შემცირდეს, ჯამში 2 თვემდე.

ელექტროსადგურთა ექსპლუატაციაში გაშვების ვადები

2.1. პროექტის ვადაში დაუსრულებლობა ფორს-მაჟორული გარემოების გამო

ფორს-მაჟორული გარემოებები, რომლებიც უშუალო ნეგატიურ გავლენას ახდენს მშენებლობაზე, უნდა გახანგრძლივდეს გონივრული დროით.

2.2. პროექტის ვადაში დაუსრულებლობა ბიუროკრატიული ბარიერების გამო

ინვესტორისგან დამოუკიდებელი ბიუროკრატიული ბარიერები პროექტის დასრულების ვადებს აჭიანურებს.

რეკომენდაცია:
ბიუროკრატიული პრობლემების დადასტურების შემთხვევაში, ვადების ავტომატური გახანგრძლივება.

2.3. დადგმული სიმძლავრე, როგორც პროექტის ჩაბარების ვადის განმსაზღვრელი კრიტერიუმი

მასშტაბური პროექტებისთვის უფრო ხანგრძლივი ვადებია საჭირო.

რეკომენდაცია:
თითოეული კატეგორიისთვის ვადების დადგენა დადგმული სიმძლავრის მიხედვით.

აუქციონზე წარდგენილ განაცხადსა და ტექნიკურ-ეკონომიკურ კვლევას შორის არსებული სხვაობის ანაზღაურება

ტარიფის ცდომილების დარეგულირების საკითხები უნდა განხორციელდეს შემდეგ შემთხვევებში:

  1. სადგურის რეზერვუარის სასარგებლო წყლის მოცულობის შემცირება;
  2. ელექტროენერგიის შემნახველი მოწყობილობის ნომინალური სიმძლავრის შემცირება;
  3. ჰიდროელექტროსადგურთა რეგულირების შემთხვევაში.

მხარდაჭერის სქემის და სიმძლავრის აუქციონის წესის შემოღებამდე დაწყებული პროექტების დასრულება

პრობლემა:

არ არსებობს ერთმნიშვნელოვანი რეგულაცია, რომლითაც უნდა დასრულდეს N556-ე დადგენილების მიღებამდე დაწყებული პროექტები.

რეკომენდაცია:

ყველა პროექტი, დაწყებული N556-ე დადგენილების ამოქმედებამდე, დასრულდეს იმ სამართლებრივი აქტების საფუძველზე, რომლითაც ინვესტორმა ადრე მოიპოვა უფლებები.

ლევან კოკაია
საქართველოს განახლებადი ენერგიის განვითარების ასოციაციის (GREDA) იურისტი, სამართლის მაგისტრი, სახელმწიფო მართვის მაგისტრი.

გამოწერეთ ჩვენი სიახლეები

მიიღეთ დღის მთავარი სიახლეები