20 ავიაკატასტროფა და 280-მდე დაღუპული ჯამში, - ასეთია 2019 წლის მონაცემები მსოფლიოში, რომლის მიხედვითაც გასული წელი, კომერციული ფრენების ბოლო 74 წლის განმავლობაში ყველაზე უსაფრთხო პერიოდად შეფასდა. ნიშნავს, თუ არა ეს ფაქტი იმას, რომ თანამედროვე სამყაროში ჩვენი ფრენა გაცილებით უსაფრთხო და დაცული გახდა და რამდენად დაზღვეულები ვართ კატასტროფისგან, ამ კითხვაზე პასუხს ბოლოს გაგცემთ, მანამდე კი ფაქტებს გადავხედოთ.
BBC-ის მიხედვით, ყველაზე დიდი ტრაგედია, რაც 2019 წელს გვახსენდება, 10 მარტით თარიღდება, როდესაც ადგილობრივი დროით 08 საათზე და 44 წუთზე, თვითმფრინავი Boeing 737 Max აფრენიდან ექვს წუთში ჩამოვარდა. ბორტზე 149 მგზავრი და ეკიპაჟის 8 წევრი იმყოფებოდა, რომლებიც ადის-აბებადან კენიის დედაქალაქ ნაირობისკენ ასრულებდნენ რეგულარულ ფრენას. ტრაგედიის შედეგად 157 ადამიანი გარდაიცვალა.
როგორც მოგვიანებით გაირკვა, ამ ბორტზე დაღუპულებს შორის იყვნენ გაერო-ს თანამშრომლები, სიცილიელი მაღაკჩინოსანი და სლოვაკი დეპუტატის ოჯახის წევრები და უმეტესობა იუნესკოს პროექტის ფარგლებში კენიაში მიემგზავრებოდა. ასევე ცნობილი გახდა ისიც, რომ ბორტზე 33 ეროვნების მგზავრი იმყოფებოდა.
თუმცა ამ ტრაგედიამდე, ერთი დღით ადრე, კოლუმბიის ცენტრალურ რეგიონში ავარიული დაშვების მცდელობის დროს მოხდა ავიაკატასტროფა. ბორტზე 14 ადამიანი იმყოფებოდა და ვერც ერთი მათგანი ვერ გადარჩა. დაღუპულთა შორის კი, ერთ-ერთი ქალაქის მერიც იყო.
ხოლო 2019 წლის ბოლო ავარია 27დეკემბერით თარიღდება, როდესაც სამგზავრო თვითმფრინავი ალმაათის აეროპორტში ჩამოვარდა, ხოლო მომხდარის შედეგად, ბოლოს გავრცელებული ინფორმაციის მიხედვით, დაიღუპა 14 ადამიანი და 35 დაშავდა. ეს არის გასული წლის ყველაზე გახმაურებული ავიაკატასტროფები, თუმცა მთლიანობაში სამოქალაქო სამგზავრო და სატვირთო ფრენების დროს, ჯამში 20 შემთხვევა დაფიქსირდა, რომლის შედეგადაც სამწუხაროდ 283 ადამიანი დაიღუპა. ეს მაჩვენებლები კი, მიუთითებს იმაზე, რომ დანაკარგების მიუხედავად მაინც, 2019 საავიაციო სფეროში ერთ-ერთი ყველაზე უსაფრთხო წელი იყო.
რაც შეეხება ყველაზე უსაფრთხო წელს, 2017 დასახელდა - 10 ავიაკატასტროფითა და 44 დაკარგული სიცოცხლით. ხოლო ყველაზე ტრაგიკული წელი გარდაცვლილი ადამიანების მიხედვით 1972 გამოიკვეთა, როდესაც 65 ავია - შემთხვევის შედეგად, 2 ათას 472 ადამიანი დაიღუპა, ხოლო ავიაკატასტროფების სიმრავლის მიხედვით, 1948 წელი, ამ პერიოდში მსოფლიოს 80 კატასტროფა ახსოვს.
რაც შეეხება მიმდინარე წელს, ფაქტია, რომ 8 იანვარს თეირანში მომხდარი კატასტროფის შემდეგ უსაფთხო წლებს შორის უკვე ვეღარ მოხვდება.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
„ექსპორტით ხუთ წელში $2 მლრდ-ის შემოტანა შემიძლია“ – რა სირთულეებს აწყდება Glenberries-ი
როგორ დავსაქმდეთ გერმანიაში ლეგალურად? - რეგისტრაცია დღეს იწყება
"ახლა ყველაზე მნიშვნელოვანი ეკონომიკის გახსნაა" - "სილქნეტი" 2020 წელს აფასებს
„თბილისის მიკროავტობუსი“ განცხადებას ავრცელებს
დღეს კომენდანტის საათი დროებით უქმდება
Wolt-ის და Glovo-ს ტარიფები აბსურდულია - რაზე ვერ შეთანხმდნენ რესტორნების წარმომადგენლები მიტანის კომპანიებთან?
ვუნდერკინდი, რომელმაც უნივერსიტეტი მიატოვა, მსოფლიოში ყველაზე ახალგაზრდა მილიარდერია
ბრიტანეთის მარეგულირებელი Pfizer/BioNTech-ის ვაქცინაზე მოქალაქეებს აფრთხილებს
ალექსანდრე ძნელაძე: "საბანკო სესხების მინიმუმ 3-თვიან გადავადებაზეა საუბარი"
ხვალიდან თბილისის რამდენიმე ქუჩაზე მოძრაობა იზღუდება
პანდემიის დროს საქართველოში წითელ ტუჩსაცხზე მოთხოვნა გაიზარდა – Voulez-vous
ფილტვები, თავის ტვინი, გული - სად ტოვებს კვალს covid-19?
ასტეროიდი, რომლის ღირებულებაც მსოფლიო ეკონომიკას 70 000-ჯერ აღემატება
მიხეილ ლომთაძე კომპანია Kaspi-ს LSE-ზე განთავსების შედეგად მილიარდერი გახდა
პიკისგან გვაშორებს 2-3 კვირა, სწორედ ამ დროს მოხდება მთავარი დარტყმა სამედიცინო სისტემაზე – ინფექციონისტი
ჟენევამ მსოფლიოში ყველაზე მაღალი მინიმალური ხელფასი დააწესა – საათში $25
"უნიკალური ხიდი ხაშურის შემოვლით გზაზე"- ვინ განახორციელა პროექტი?
რატომ შეიკრიბა 400 ექიმი ჩაქვში? - ღონისძიების ორგანიზატორი
მოთხოვნადი სასწავლო პროგრამებისა და უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებების რეიტინგი 2020 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგებით
თბილისში, ეზოები ნაგავშემკრები კონტეინერებისგან გათავისუფლდება - რას გულისხმობს პროექტი