კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2020 წლის მეორე კვარტალში ტელე-მაუწყებლების სარეკლამო შემოსავლები გამოაქვეყნა, რომელიც სატელევიზიო რეკლამას, სპონსორობას, პროდუქტის განთავსებას, განცხადებებს და ტელეშოპინგს მოიცავს. ირკვევა, რომ აპრილ-ივნისში ტელევიზიებმა 12.2 მლნ ლარი გამოიმუშავეს, რაც გასული წლის ანალოგიურ პერიოდზე (20 მლნ) 39%-ით ნაკლებია.
„2020 წლის პირველ კვარტალში სატელევიზიო სარეკლამო შემოსავლებში დაფიქსირებული ზრდის მიუხედავად, როგორც მოსალოდნელი იყო, COVID-19-ის გავრცელება სარეკლამო ბაზარზე უარყოფითად აისახა”, - ასეთია კომისიის შეფასება შემცირებულ შემოსავლებზე.
ჯამურად, წლის პირველ ნახევარში ტელევიზიებმა სარეკლამო შემოსავლის სახით 26 მლნ ლარი მიიღეს ანუ 20.4 %-ით ნაკლები, ვიდრე წინა წელს.
ისიც ფაქტია, რომ 2017 წლიდან სატელევიზიო სარეკლამო ბაზარი კლებადია, რასაც წელს პანდემიაც დაემატა. კერძოდ: 2016 წელს ტელევიზიების მიერ რეკლამიდან მიღებული საერთო შემოსავალი 87.9 მლნ იყო, 2017 წელს - 76 მლნ (14 %-ით ნაკლები), 2018 წელს - 75.7 მლნ (0.3 %-ით ნაკლები), ხოლო 2019 წელს - 67.5 მლნ (11%-ით ნაკლები).
კომუნიკაციების კომისიის მიერ გამოქვეყნებული მშრალი ინფორმაცია აჩვენებს, რომ მეორე კვარტალში რეკლამების მოზიდვაში ლიდერი ტელეკომპანია „იმედია“. მან ჯამური შემოსავლების (12.2 მლნ) თითქმის ნახევარი - 5.4 მლნ ლარი მოიზიდა. აღსანიშნავია, რომ „იმედის“ შემოსავლები 2013 წლიდან მზარდია და 2019 წელს 26.7 მლნ-ს მიაღწია, თუმცა მიმდინარე წლის პირველ ნახევარში, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით მისი სარეკლამო შემოსავალიც 7.6%-ით შემცირდა.
შემოსავლების რეიტინგში მეორე პოზიციას იკავებს „რუსთავი 2“, რომელმაც 2.1 მლნ-ის ღირებულების სარეკლამო დრო გაყიდა. ის წლების განმავლობაში ყველაზე მეტ სარეკლამო შემოსავალს იღებდა, თუმცა კომპანიის შემოსავლების კლება 2017 წელიდან დაიწყო, როდესაც 2016 წელთან შედარებით 10 მლნ-ით ნაკლები - 31 მლნ ლარის რეკლამა მოიზიდა. შემოსავლების შემცირება დაფიქსირდა გასული წლის მეორე ნახევარშიც, როდესაც არხის მფლობელის ცვლილების გამო ტელეკომპანია თანამშრომლების ნაწილმა დატოვა. რაც შეეხება ბოლო მონაცემებს, მიმდინარე წლის იანვარ-ივნისში გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით „რუსთავი 2-მა“ 65%-ით ნაკლები - 4.7 მლნ ლარის სარეკლამო შემოსავალი მიიღო.
მეორე კვარტალში სარეკლამო შემოსავლების მიხედვით, მესამე ადგილზეა „მთავარი არხი“ - მას 1.3 მლნ შემოსავალი ჰქონდა. კომპანია 2019 წლის სექტემბერში დაფუძნდა და დაარსებიდან დღემდე 5 მლნ-ის ღირებულების სარეკლამო დრო გაყიდა.
რაც შეეხება ტელეკომპანია „პირველს“ ის მეოთხე ადგილზეა 0.8 მლნ ლარით; უნდა აღინიშნოს ისიც, რომ მისი შემოსავლები ყოველწლიურად მზარდია. კომპანიამ მიმდინარე წლის პირველ ნახევარში გასული წლის იანვარ-ივნისთან შედარებით 11.6 %-ით მეტი სარეკლამო შემოსავალი მიიღო.
სარეკლამო შემოსავლების მიხედვით, მეხუთე პოზიციას იკავებს „ჯი-დი-ეს თივი“, რომელმაც მიმდინარე წლის მეორე კვარტალში სარეკლამო დროის გაყიდვიდან 0,5 მლნ ლარი მიიღო. კომპანიას მიმდინარე წლის პირველ ნახევარში, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით სარეკლამო შემოსავალი 8.3 %-ით გაეზარდა.
კომუნიკაციების კომისიის ინფორმაციით, მიმდინარე წლის მეორე კვარტალში, სატელევიზიო სარეკლამო შემოსავლები, დანარჩენი მაუწყებლების ჭრილში, ასე გადანაწილდა:
„პოსტვ“ - 0.4 მილიონი ლარი;
„ფორმულა“ - 0.3 მილიონი ლარი;
„რ.ბ.ჯ.“ – 0.2 მილიონი ლარი;
„სეტანტა ჯორჯია“ – 0.1 მილიონი ლარი;
„სტუდია მაესტრო“ - 0.1 მილიონი ლარი;
სხვა - 0.9 მილიონი ლარი;
რაც შეეხება საზოგადოებრივი მაუწყებელს, როგორც bm.ge-ის კომისიაში უთხრეს, ის სარეკლამო შემოსავლების ათეულში ვერ მოხვდა.
კომუნიკაციების კომისიის პროგნოზით, მიუხედავად პანდემიით გამოწვეული ნეგატიური შედეგებისა, თუ ქვეყანაში COVID-19-ის ახალი ტალღა არ იქნება, კომერციული სექტორის სარეკლამო აქტივობები კლებას დააბალანსებს და წლის ჭრილში, 2020 წელს სარეკლამო ბაზარზე კლების მაღალი მაჩვენებელი არ დაფიქსირდება.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
რუსეთის გარდა, რომელ ქვეყნებთან აქვს საქართველოს 1-წლიანი უვიზო რეჟიმი? - სია
გიორგი კაკაურიძის თქმით, შესაძლოა, გარკვეულ თვეებში დეფლაცია დაფიქსირდეს
საქართველოში მოქმედი 15 ბანკიდან ორი ზარალზეა
საავტომობილო გზების დეპარტამენტი რიკოთის მაგისტრალის მშენებლობის შესახებ განცხადებას ავრცელებს
როდის აღდგება მოძრაობა რიკოთის გზაზე? - განმარტება
ლარი ზედმეტადაა გამყარებული - TBC Capital
გურამ ბაღდოშვილი ბაკურიანში რესტორანს ხურავს - მიზეზი
ტექინსპექტირების ცენტრის თანამშრომელი დააკავეს
ემიგრაციიდან საქართველოში დაბრუნებულებს პროექტებს დაუფინანსებენ - განცხადებების მიღება გრძელდება
1-ელი აპრილიდან ტაქსების რეფორმის მესამე ეტაპი იწყება
„დოლარი ნელ-ნელა თმობს თავის პოზიციებს” - ოთარ ნადარაია
ვის ეკუთვნის რუსთავში გახსნილი ნავთობგადამმუშავებელი ქარხანა?
„აგროჰაბი“ წელს ორ ახალ ფილიალს გახსნის
რომელ ქვეყნებში ჩახვალთ უვიზოდ ქართული პასპორტით? - ინტერაქტიული რუკა
მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ამოქმედებიდან 9 თვე გავიდა - რამდენი აბარებს გამოცდას?
თბილისში, მზის ენერგიაზე მომუშავე პირველი სახლი აშენდა - რა დაუჯდა მეპატრონეს ენერგოდამოუკიდებლობა?
“ზამთრის სეზონზე სვანეთში სტუმრებს არ ავიყვან” - "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი
ქარელი-აგარა-ხაშური-სურამის გზაზე ტრანსპორტოს მოძრაობა იზღუდება
დეკემბერში დეფლაციაა მოსალოდნელი - TBC Capital
როგორც ჩანს, ლარმა თავის მოკლევადიან პიკს მიაღწია - თიბისი კაპიტალი