ფოთის პორტის მფლობელი კომპანია APM Terminals-ი საზღვაო კოდექსში შესატან ცვლილებებს აპროტესტებს. კომპანიის კომერციული ურთიერთობების დირექტორმა ზვიად ჩხარტიშვილმა განაცხადა, რომ კანონის მიღების შემთხვევაში, APM ვეღარ შეძლებს პორტში შემომავალი ყველა გემისგან შესაბამისი საკომისიოს აკრეფას, რაც ფირმისთვის ფინანსურ დანაკარგებს წარმოშობს. ის ამბობს, რომ ამის პარალელურად, APM-ს რჩება ყველა ის ვალდებულება, რომელიც მან პორტის პრივატიზაციის დროს აიღო.
ზვიად ჩხარტიშვილის განცხადებით, თუკი სახელმწიფოს უნდა “სანავსადგურე ერთეულების” უფლებების გათანაბრება, მაშინ მან ჯერ APM-ისგან უნდა გამოისყიდოს ინვესტორისგან პორტის არხის და მოლოს მოვლა-პატრონობის უფლება.
"როდესაც განხორციელდა პორტის პრივატიზაცია, APM Terminals-ი შემოვიდა, როგორც არა უბრალოდ ოპერატორი, მან შეიძინა პორტი თავის დამხმარე ნაგებობებით და უძრავ-მოძრავი ქონებით. ეს არის დამცავი მოლი, რომელიც ტალღისგან და შტორმისგან იცავს პორტს. დამცავი მოლი ქმნის პორტის შიდა აკვატორიას, შესაბამისად, არხი წარმოიქმნა მოლის შედეგად.
APM-მა შეიძინა პორტი და სახელმწიფოს წინაშე აიღო პასუხისმგებლობა სანავსადურე სიღრმის დაღრმავებაზე, თავის მიწახაპია გემი "ნიკო ნიკოლაძეთი", რომელიც არის მისი საკუთრება.
მივიღეთ რა, რომ APM Terminals-ი არ არის მხოლოდ ოპერატორი, ის სრული მნიშვნელობით არის პორტის ადმინისტრაციაც და ოპერატორიც. ახლა სახელმწიფოს უნდა, რომ საკანონმდებლო ცვლილებებით წაართვას მას ადმინისტრაციის უფლება, მაგრამ არც ართმევს, ტოვებს მას ოპერატორად “სანავსადგურე ერთეულად”, რას ნიშნავს ეს ტერმინი? თუ გინდა, რომ ერთი ნავსადგური გაუთანაბრო მეორეს, მაშინ უნდა გამოისყიდო ინვესტორისგან მოვლა-პატრონობის პასუხისმგებლობა, რადგანაც ათეულობით მილიონი ჯდება მოლის შენახვა, ეს არის სტრუქტურა, რომელიც მუდმივად იღებს დარტყმას და მუდმივ განახლების პროცესში უნდა იყოს. 2011 წლიდან დღემდე 300 მილიონ ლარზე მეტი აქვს უკვე APM Terminals-ს დახარჯული განახლებაზე", - განაცხადა ზვიად ჩხარტიშვილმა.
APM Terminals-მა ფოთის პორტი 2011 წელს შეიძინა და მისი მთავარი ოპერატორი გახდა; პორტის ტერიტორიაზე ოპერირებს ქართული სატრანსპორტო ჯგუფი Pace-ი, რომელიც APM-ს ნამვისადგომით სარგებლობისთვის იჯარას უხდის. კომპანიამ 2022 წლის თებერვალში ახალი ტერმინალიც გახსნა, რის შედეგადაც მას კანონი ოფიციალურად ანიჭებს “სანავსადგურე ერთეულის” სტატუსს. 14 აპრილს “ქართული ოცნების” დეპუტატმა ეკა სეფაშვილმა BMG-ის განუცხადა, რომ ახალი კანონპროექტი სწორედ APM-სა და PACE-ს შორის უთანხმოების დასარეგულირებლად დაიწერა, თუმცა ამ კანონპოექტს ეწინააღმდეგება ფოთის პორტის ოპერატორი და მისი მიღების შემთხვევაში არც არბიტრაჟისთვის მიმართვას გამორიცხავს.
ნახეთ ყველა სიახლე
ყველა
ლარი ზედმეტადაა გამყარებული - TBC Capital
გურამ ბაღდოშვილი ბაკურიანში რესტორანს ხურავს - მიზეზი
ტექინსპექტირების ცენტრის თანამშრომელი დააკავეს
ემიგრაციიდან საქართველოში დაბრუნებულებს პროექტებს დაუფინანსებენ - განცხადებების მიღება გრძელდება
“ტრეფიკ თრეველის” დამფუძნებელი ცოტნე ჯაფარიძე გუდაურში დააკავეს
1-ელი აპრილიდან ტაქსების რეფორმის მესამე ეტაპი იწყება
„დოლარი ნელ-ნელა თმობს თავის პოზიციებს” - ოთარ ნადარაია
ვის ეკუთვნის რუსთავში გახსნილი ნავთობგადამმუშავებელი ქარხანა?
„აგროჰაბი“ წელს ორ ახალ ფილიალს გახსნის
რომელ ქვეყნებში ჩახვალთ უვიზოდ ქართული პასპორტით? - ინტერაქტიული რუკა
ჩინეთის უმდიდრესმა ბიზნესმენმა ქონების 93% დაკარგა
მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ამოქმედებიდან 9 თვე გავიდა - რამდენი აბარებს გამოცდას?
თბილისში, მზის ენერგიაზე მომუშავე პირველი სახლი აშენდა - რა დაუჯდა მეპატრონეს ენერგოდამოუკიდებლობა?
ხელფასები ორჯერ გავზარდეთ, თუმცა კადრების გადინება მაინც მაღალია - „კულას“ დირექტორი
“ზამთრის სეზონზე სვანეთში სტუმრებს არ ავიყვან” - "ტრეფიკ თრეველის" დამფუძნებელი
ქარელი-აგარა-ხაშური-სურამის გზაზე ტრანსპორტოს მოძრაობა იზღუდება
დეკემბერში დეფლაციაა მოსალოდნელი - TBC Capital
როგორც ჩანს, ლარმა თავის მოკლევადიან პიკს მიაღწია - თიბისი კაპიტალი
ბიზნესმენი რომან ფიფია საჯარო განცხადებას ავრცელებს
ქუთაისიდან სვანეთისკენ გვირაბი თუ გაკეთდა, მესტია შვეიცარიის დონის კურორტი გახდება - გურჩიანი