18.აგვისტო .2020 16:30

"როგორ წაიკითხავს ჩვენი რეესტრის თანამშრომელი "დელოიტის" ფინანსურ ანგარიშს?!" - რა არ მოსწონთ მეწარმეთა ახალ კანონში

views 759
უკან

იუსტიციის სამინისტრომ „სამეწარმეო საქმიანობის შესახებ“ ახალი კანონი დაწერა. ცვლილებების განხილვა პარლამენტში საშემოდგომო სესიაზე გაიმართება. როგორც იუსტიციის მინისტრმა, თეა წულუკიანმა განაცხადა, ცვლილებები საკმაოდ ბევრ საკითხს მოიცავს და მათი გატარება აუცილებელი იყო.

Bm.ge ახალი კანონის შესაფასებლად იურიუდიული ფირმა GLCC-ის დამფუძნებელ პარტნიორს და საერთაშორისო სავაჭრო პალატის საგადასახადო კომიტეტის თავმჯდომარეს, ირაკლი გაფრინდაშვილს ესაუბრა.

მისი თქმით, ეს არ არის ცვლილებები კანონპროექტში, ეს არის სრულიად ახალი კანონი, რაც გამოიწვია იმან, რომ არსებული კანონი იყო ძალიან მოძველებული და საჭირო იყო მისი მორგება არსებულ რეალობაზე.

როგორც გაფრინდაშვილი ამბობს, მთლიანობაში ძალიან საჭირო დოკუმენტია, თუმცა არის დეტალები, რომელსაც სექტორი არ ეთანხმება და იმედი აქვს, რომ საპარლამენტო განხილვების დროს შეიცვლება.

„კარგი იქნება, მაგალითები წინასწარ გავითვალისწინოთ და მერე არ გახდეს ცვლილებები საჭირო. როცა რეესტრს Bosch-ის სათაო ოფისის კონსოლიდირებული ფინანსური აუდიტით მიადგებიან და რეესტრის თანამშრომელი თვალებს გააფრთოვებს, მერე მიხვდებიან, რომ სხვა გადაწყვეტილება უნდა მიეღოთ“, - ამბობს გაფრინდაშვილი.

რაც შეეხება პრობლემებს, გაფრინდაშვილი, გარდა სხვა ტექნიკური საკითხებისა, ორ პრობლემას გამოყოფს:

„ორწლიანი ვადა ეძლევა ყველა, მათ შორის უკვე არსებულ იურიდიულ პირს, რომ მისი კორპორატიული დოკუმენტაცია, წესდება, საწესდებო კაპიტალი და სხვა მოთხოვნები დააკმაყოფილოს ისე, როგორც ახალი კანონი ითვალისწინებს. ხოლო თუკი რომელიმე მეწარმე არ აკმაყოფილებს პირობებს, დახარვეზდება და მიეცემა ერთთვიანი ვადა, რომ დოკუმენტაცია შეასწოროს, ხოლო ამის შემდეგ წავა იძულებით ლიკვიდაციაზე. ეს შექმნის პრობლემას უკვე არსებული საწარმოებისთვის, როლებიც უნდა გადაეწყონ ახალ რელსებზე და მოერგონ ახალ კანონს. გვაქვს მოცემულობა, რომ დაარსების დროს ისინი შეესაბამებოდნენ მოთხოვნებს, თუმცა ახლა ვეუბნებით, რომ ორი წელი აქვს, რომ ახალ კანონს მოერგოს. კანონში ბევრი არ არის ისეთი საკითხი, რომელსაც შეიძლება არსებული საწარმო ვერ მოერგოს, მაგრამ დაფუძნების ნაწილში გაჩნდა მოთხოვნა უცხოური საწარმოს ფილიალის შემთხვევაში. ანუ, თუკი უცხოური შპს ან სააქციო საზოგადოება აქ აფუძნებს ფილიალს, ასეთ შემთხვევაში კანონი მოითხოვს ფინანსურ და კონსოლიდირებულ ანგარიშებს და აუდიტის დასკვნას. ეს თავისთავად გაართულებს ახალი ფილიალის რეგისტრაციას, მაგრამ თუკი დავფიქრდებით, და გავაცნობიერებთ, რომ უკვე არსებულმა ფილიალებმა არსებული კონსოლიდირებული ანგარიშები უნდა წარადგინონ, ეს იქნება ძალიან რთული. ცოტა წარმოუდგენელია, როგორ უნდა წაიკითხოს ჩვენმა სამწარმეო რეესტრმა მაგალითად "დელოიტის" ფინანსური ანგარიშგება და აუდიტი.

მეორე პრობლემა არის მაგალითად ის, რომ შემოთავაზებულია ცვლილება, რომლითაც თითქოს მაინორი აქციონერების უფლება არის მეტად დაცული. დღევანდელი კანონით განსაზღვრულია, რომ თუკი აქციონერთა 75% ესწრება კრებას, იგი უფლებამოსილია, რომ მიიღოს გადაწყვეტილება. დღეს არ არის აუცილებელი, რომ დარჩენილი 25%-ისთვის მოწვეული იქნას კრება, დაეგზავნოთ მათ შეტყობინებები, რადგან მათი დასწრება არაფერს ცვლის. ამის უკან ლოგიკა იყო, რომ კრების მოწვევა და დამატებითი დროის ხარჯვა აღარ იყო საჭირო, ხოლო ახალი კანონპროექტით, აუცილებელი იქნება ყველა აქციონერისთვის შეტყობინების გაგზავნა, მათთვის დალოდება და ა.შ. გამართლება არის ის, რომ სახელმწიფო იცავს მათ უფლებებს, თუმცა ეს სიმართლე არ არის. რეალურად, არანაირად არ იცავს უფლებებს. კრების მოწვევა ვალდებულებაა, თუმცა გადაწყვეტილებას მაინც მიიღებს ის, ვინც 75%-ის მფლობელია".

გაფრინდაშვილის თქმით, ყველა შენიშვნაზე იუსტიციის სამინისტროსგან პასუხი არის, რომ ევროდირექტივა მოითხოვს ასე, რაც არასწორია, ვინაიდან ევროდირექტივაში შეიძლება რაღაც წერია, მაგრამ პირდაპირ ასე "ქოფი-ფეისთით" გადმოტანა საქართველოში, პრობლემებს შექმნის.

„საერთო ჯამში, კანონპროექტი არის თანამედროვე, მისაღები და საქართველოს რეალობაზე მეტ-ნაკლებად მორგებული. იუსტიციის სამინისტრომ გარკვეული ცვლილებები შეიტანა მას შემდეგ, რაც უკვე შემუშავებული კანონპროექტი უწყებამდე მივიდა. ასევე ბიზნეს ომბუდსმენისგან მივიღეთ პირობა, რომ ეს საკითხები და ამაზე ჩვენი მოსაზრებები იქნებოდა გათვალისწინებული“, - ამბობს გაფრინდაშვილი.

მსგავსი სიახლეები

ნახეთ ყველა სიახლე

ყველა