მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის განახლების პროექტი დასასრულს უახლოვდება

BTK

ბაქო-თბილისი-ყარსის (BTK) რკინიგზის გაფართოებისა და სარემონტო სამუშაოები შუა დერეფნის კრიტიკულ სეგმენტში დასასრულს უახლოვდება. აღსანიშნავია, რომ წარმატებით დასრულდა 95% სარემონტო, რეკონსტრუქცია და სამშენებლო სამუშაოებია სარკინიგზო ხაზის 183 კილომეტრიანი მონაკვეთი, რომელიც გადის საქართველოს კომპლექსის გეოგრაფიულ რელიეფში. სარკინიგზო ხაზის მოდერნიზების პირველადი მიზანი, შუა დერეფნის კონკურენტუნარიანობის ამაღლება და მარშრუტზე ტვირთის მნიშვნელოვანი ნაწილის მოზიდვაა.

აღნიშნული სარკინიგზო ხაზი სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ჩინეთიდან საქონლის ტრანსპორტირებაში და უმოკლესი გზაა, ცენტრალური აზიის ქვეყნებისთვის ევროპისკენ. ასევე, ბევრად სწრაფად მოხდება აზიიდან ევროპაში საქონლის მიწოდება აზერბაიჯანის გავლით.

მიუხედავად იმისა, რომ ხაზის გაფართოების სამუშაოები 2023 წელს უნდა დასრულებულიყო, პროცესი ამ ეტაპამდე მიმდინარეა.

პროექტის ერთობლივი მიმოხილვა 2 მარტს ჩატარდა აზერბაიჯანის, საქართველოს და თურქეთის რკინიგზის ადმინისტრაციების ხელმძღვანელი პირების მიერ. ასევე გაიმართა დისკუსია და შედგა პროექტის დასრულების განრიგი.
როგორც თურქეთის, ისე საქართველოს რკინიგზის ადმინისტრაციის ხელმძღვანელებმა გამოთქვეს კმაყოფილება სამუშაოების მიმდინარეობის ტემპთან დაკავშირებით.
თურქეთის რესპუბლიკის სახელმწიფო რკინიგზის გენერალურმა დირექტორმა ვეისი კურტმა
ხაზგასმით აღნიშნა, - დღეს ჩვენ სამუშაოების კულმინაციის მოწმენი ვართ, რომელიც შესრულებულია ძალიან მაღალ დონეზე და მალე დავიწყებთ ტვირთების ოპერირებას".

აზერბაიჯანის რკინიგზის თავმჯდომარე როვშან რუსტამოვი აცხადებს, რომ მთავარი ამოცანები მარაბდა-კარწახის მონაკვეთზე იყო, რომელიც უკვე დასრულებულია. მონაკვეთი ცნობილია თავისი რთული რელიეფით, ტყეებითა და მთებით. ეს ამოცანები მოიცავდა სარკინიგზო ინფრასტრუქტურის გაძლიერებაა, ტრანსპორტირების გაზრდასა და სიმძლავრე/უსაფრთხოების უზრუნველყოფას. პროექტი ინიცირებულია პრეზიდენტის მიერ. ილჰამ ალიევი, ეს ძალისხმევა მიმართულია ტვირთების ტრანსპორტირების გასაძლიერებლად. BTK-ის სიმძლავრე 5 მილიონ ტონას შეადგენს ყოველწლიურად. ასეთი გაძლიერება სტატუსი, რაც მას Middle-ის ძირითად კომპონენტად აქცევს.

როგორც ამჟამინდელი მოთხოვნა, ასევე ახალი გლობალური ტენდენციები რეაბილიტაციის პროცესში სრულად ასახულია. აზერბაიჯანის რკინიგზა (ADY) მზადაა მიიღოს ეს გამოწვევები და უზრუნველყოს მისი კონკურენტული პოზიცია საერთაშორისო ტვირთების გადაზიდვაში, დასძინა რუსტამოვმა.

BTK პროექტი შედგება ხუთი ნაწილისგან, საიდანაც სამი დასრულებული და ოფიციალურად დოკუმენტირებულია საქართველოს მთავრობის მიერ.

აზერბაიჯანის რკინიგზის თავმჯდომარემ როვშან რუსტამოვმა განაცხადა, რომ პროექტი 2024 წლის აპრილში დასრულდება.

ცნობისთვის, დაახლოებით წელიწადნახევრის წინ, ილჰამ ალიევმა განაცხადა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს ნაწილის გაფართოებისთვის 100 მლნ დოლარზე მეტი ინვესტიცია ჩაიდებოდა. სამუშაოები 1,5 წელიწადში უნდა დასრულებულიყო.

აღსანიშნია, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალი 2017 წლის 30 ოქტომბერს ამოქმედდა. პროექტის ფარგლებში აშენდა ყარსი-ახალქალაქის 98 კმ-იანი რკინიგზა, რომლის 68 კმ თურქეთის ტერიტორიაზეა, 30 კმ კი საქართველოს ტერიტორიაზე. ამავე პროექტით საქართველოში ახალქალაქი-თბილისის 183 კმ-იანი სარკინიგზო მონაკვეთის რეკონსტრუქცია მოხდა. ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის საერთო სიგრძე 827 კმ-ია.