მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

როგორ გავზარდოთ თანამშრომლებში მოტივაცია? - მედეა ტაბატაძის რჩევები

ინსორსი

საკონსულტაციო და რეკრუტინგული კომპანია Insource-ის მმართველი პარტნიორის მედეა ტაბატაძის აზრით, „მოტივირებული თანამშრომლების ყოლა დღეს ისეთი რთული გამოწვევაა, რომ მხოლოდ ადამიანური რესურსების მართვის პრაქტიკების ცოდნა ამ პრობლემას მოაგვარებს“. ამ თემაზე მან BMGTV-ის გადაცემა „წერტილში“ ისაუბრა. მედეა ტაბატაძის თქმით, ორგანიზაციაში თანამშრომლების მოტივაციის გაზრდის პროცესში საშუალო რგოლის მენეჯერებს და TOP-მენეჯმენტსაც მოუწევს ჩართვა. „ადამიანური რესურსების მართვა აღარ იქნება მხოლოდ HR გუნდის საქმე“, - ამბობს მედეა ტაბატაძე.

- საშუალო დონის მენეჯერების კომპეტენცია მთელ მსოფლიოში გამოწვევაა და ეს აბსოლუტურად გასაგებია, რადგან იმდენად სტრესულია მათი საქმიანობა, რომ თანამედროვე გამოწვევებთან გასამკლავებლად ცოდნის განახლება სჭირდებათ. მაგალითად, თუ მისი თანამშრომლები არ არიან კმაყოფილი სამუშაო გრაფიკით, ფიზიკური სამუშაო სივრცით, რაც არ უნდა საინტერესო ბენეფიტები შესთავაზონ თანამშრომლებს, არ იმუშავებს - დაკარგული ფული იქნება; ისევე, როგორც წლების წინ კომპანიები წუხდნენ, რატომ ვხარჯავთ ამდენ ფულს ტრენინგებში, როდესაც თანამშრომლებისთვის ის არაა მოტივატორიო. რა თქმა უნდა, ტრენინგი ვერ იქნება მოტივატორი, მაგრამ თანამშრომელი ტრენინგს იმიტომ ესწრება, რომ გამოყენების მოლოდინი აქვს, თუმცა მხოლოდ ტრენინგები და კარგი საჩუქრები არ არის მოტივატორი და ასე ვერ შეინარჩუნებ თანამშრომელს, თუ სხვა საკითხები არაა მოწესრიგებული. სხვა რამეების მოწესრიგება კი არის ის, რაზედაც თანამედროვე მსოფლიო საუბრობს - ადამიანური რესურსების მართვა აღარ იქნება მხოლოდ HR გუნდის საქმე; ეს საკითხი საშუალო რგოლის მენეჯერების და TOP-მენეჯმენტის დღის წესრიგშიც შევა. ყველაზე მთავარი კი ის არის, რომ პრობლემის მოგვარებას სისტემური სახე უნდა მიეცეს; ფრაგმენტ-ფრაგმენტ გადაწყვეტილებები კი, უფრო გაამწვავებს მას, ვიდრე გადაჭრის. წარმოიდგინეთ, რომ ტკივილგამაყუჩებელი აყუჩებს ტკივილს, მაგრამ როდესაც მკურნალობა სჭირდება ადამიანს, ის ცოტა ხანგრძლივი პროცესია და უკვე ლიდერებმაც აღიარეს პრობლემა - თანამშრომლები ვერ ჩერდებიან ორგანიზაციებში და შედეგად, კადრების დეფიციტია. გამოწვევას დიდი სურათის დანახვა სჭირდება - ეს გულისხმობს იმას, რომ ადამიანური რესურსების მართვის მე-20 საუკუნის მეთოდები 21-ე საუკუნეში ვერ გამოგვადგება...

- თანამშრომლებში მოტივაცია როგორ უნდა გაზარდონ დამსაქმებლებმა - რა არის მთავარი?

- ვინაიდან სხვადასხვა თაობის თანამშრომლებისთვის მოტივატორებიც განსხვავებულია, უნდა წარმოვიდგინოთ მენიუ, სადაც მოტივატორების ფართო ჩამონათვალია, თაობების შესაბამისად... როგორც პროდუქტები იცვლება ორ წელიწადში ერთხელ, HR-ის პრაქტიკები და მიდგომებიც უნდა იცვლებოდეს. პირველი და მთავარი მოტივატორი არის ანაზღაურება.. რატომ - ფული? - პანდემიიდან დღემდე არასტაბილური ეკონომიკაა, ძვირდება ყველა სერვისი თუ ნივთი, ამიტომ მაღალი ხელფასი საჭიროა, მაგრამ მაღალ ანაზღაურებას რომ უხდიდნენ თანამშრომელს, მოლოდინიც იყო, რომ მთელი ძალით, ენერგიით, სულით ემუშავათ, მაგრამ ეგრე არ არის. მაღალი ანაზღაურება საჭიროა, რადგან ცხოვრების ხარჯები გაიზარდა, მაგრამ ამის პარალელურად, თანამშრომლების (მიუხედავად იმისა, რომელ თაობას წარმოადგენენ) მოლოდინია, სამსახურში სტრესული გარემო არ იყოს და სტრესში მხოლოდ ბრაზიანი უფროსი არ მოიაზრება; არ უნდა იყოს სამსახური ერთფეროვანი და ერთგვაროვანი; ადამიანმა რისკი არ უნდა იგრძნოს, რომ ის ხვალ შეიძლება უმუშევარი დარჩეს. გარდა ამისა, თანამშრომლებს აქვს დაფასების და აღიარების მოლოდინი და ეს ეხება არა მხოლოდ გონებრივი, არამედ ფიზიკური შრომით დაკავებულ ადამიანებს. მეოთხე მოლოდინია, რომ არ ჰქონდეთ ისეთი სამუშაო რეჟიმი, რომელიც ამ ადამიანების ენერგიას სრულიად აითვისებს, რადგან ცხოვრება მოითხოვს განსხვავებულ დინამიკას და ადამიანს უნდა ჰქონდეს ენერგია, რომ სამსახურის შემდეგაც რაღაცები გააკეთოს. ფული და სხვა შიდა მოტივატორები ყველა თაობის თანამშრომლისთვის მნიშვნელოვანია.

- შეჯამებისთვის - თანამშრომელთა მოტივატორების კალათაში რა უნდა მოვათავსოთ?

- პირველი - კონკურენტული ანაზღაურება, კომპეტენციების შესაბამისად. მეორე - თანამშრომელთა პატივისცემა და აღიარება; მესამე - სამსახური არ უნდა იყოს სტრესული და სამუშაოები არ უნდა იყოს ისე ცვლადი, რომ დასაქმებულმა გაიგოს საიდან დაიწყოს სამუშაო და თუ იქნება ასეთი, მაშინ კომპანიამ მისი უნარების განვითარებაში რესურსი უნდა ჩადოს. მეოთხე - ლიდერების განვითარება. ლიდერობა მხოლოდ მენეჯერობას არ ნიშნავს; მით უმეტეს, 21-ე საუკუნეში ადამიანური რესურსების მართვა არ არის მხოლოდ HR გუნდის საქმე.