მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

საქართველო EIB-ისგან €250 მლნ-ის სესხს იღებს სომხეთთან და აზერბაიჯანთან დამაკავშირებელი მაგისტრალის ასაშენებლად

გზა მაგისტრალი ავტობანი

საქართველო-აზერბაიჯანის და საქართველო-სომხეთის საზღვრებთან დამაკავშირებელი საავტომობილო გზების მშენებლობისთვის საქართველოსა და ევროპის საინვესტიციო ბანკს (EIB) შორის 250 მილიონი ევროს მოცულობის სასესხო ხელშეკრულება გაფორმდა, რასთან დაკავშირებითაც პირველადი შეთანხმება ჯერ კიდევ 2020 წელს გაფორმდა, თუმცა მისი რატიფიცირების პროცესი პარლამენტში ახლა მიმდინარეობს. "ქართული ოცნების" პარლამენტს ფინანსური ხელშეკრულების სარატიფიკაციო დოკუმენტი კომიტეტის წევრებს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის მოადგილემ მზია გიორგობიანმა გააცნო.

ფინანსური ხელშეკრულების თანახმად, საქართველოს სესხის სახით 250 მლნ. ევრო არა უმეტეს 30 წლის ვადით გამოეყოფა, საიდანაც 7 წელი შეღავათიან პერიოდს მოიცავს. აღნიშნული ფინანსური რესურსი რუსთავი-ალგეთის, ალგეთი-წითელი ხიდის, ალგეთი-არაფლო და არაფლო-სადახლოს საავტომობილო გზების მშენებლობასა და მათ საზედამხედველო მომსახურებისთვის დაიხარჯება.

2025 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის პროექტში უკვე გათვალისწინებულია დაფინანსება ამ გზებისთვის, უფრო კონკრეტულად აზერბაიჯანის მიმართულებით 510 მილიონი ლარის, სომხეთის მიმართულებით კი 300 მილიონი ლარის დახარჯვა იგეგმება.

2025 წელს პროექტზე 190 მლნ ლარი, 2026-ში 280 მილიონი ლარი, 2027-ში 250 მილიონი ლარი, 2028 წელს კი 90 მილიონი ლარი დაიხარჯება.

ახალი მაგისტრალები ქალაქ რუსთავში დაიწყება და ის წითელი ხიდისა და სადახლოს მიმართულებით აშენდება. პროექტთან დაკავშირებით საერთაშორისო ტენდერები უკვე გამოცხადებულია (ლოტი 1 და ლოტი 2; ლოტი 3 და ლოტი 4).

"რუსთავი-წითელი ხიდისა და ალგეთი-სადახლოს საგზაო მონაკვეთები აღმოსავლეთ-დასავლეთის და სამხრეთ-ჩრდილოეთის საერთაშორისო საავტომობილო დერეფნების შემადგენელი ნაწილია, რომელიც საქართველოს აკავშირებს აზერბაიჯანისა და სომხეთის საზღვრებთან.

პროექტის მიხედვით, საერთო ჯამში, აშენდება 61.3 კმ, 4 ზოლიანი, გარე განათების სისტემით უზრუნველყოფილი ბეტონის ჩქაროსნული გზა, 26 ხიდითა და 11 სატრანსპორტო კვანძით, სადაც დაცული იქნება საერთაშორისო საგზაო უსაფრთხოების ყველა აუცილებელი მოთხოვნა.

საგზაო მონაკვეთების მშენებლობა დაყოფილია 4 ლოტად, რაზეც გამოცხადდა ორი ტენდერი. სამშენებლო სამუშაოები 2025 წელს დაიწყება და ოთხივე მონაკვეთის მშენებლობა სამუშაოების დაწყებიდან, ეტაპობრივად, 30 თვეში დასრულდება,"- ნათქვამია საავტომობილო გზების დეპარტამენტის მიერ გამოქვეყნებულ ინფორმაციაში.

ახალი 4-ზოლიანი მაგისტრალები უმეტესწილად არსებული გზის მიმდებარედ გაივლის.

გამოწერეთ ჩვენი სიახლეები

მიიღეთ დღის მთავარი სიახლეები