მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

Starbucks-სს მომხმარებლები უჩივიან - მიზეზი ყავისა და ჩაის არაეთიკური მოპოვებაა

ყავა

ამერიკის შეერთებულ შტატებში მომხმარებელთა ჯგუფი ყავისა და სხვა სასმელების უმსხვილეს მწარმოებელ Starbucks-ს უჩივის. ისინი ამტკიცებენ, რომ კომპანიის მტკიცება, მათი ყავისა და ჩაის ეთიკურად მოპოვების შესახებ, მცდარი და შეცდომაში შემყვანია.

მომხმარებელთა ეროვნული ლიგა, სხვადასხვა მედიაანგარიშზე დაყრდნობით აცხადებს, რომ გვატემალაში, კენიასა და ბრაზილიაში, საიდანაც Starbucks-ი ნედლეულით მარაგდება, ფერმებში მომუშავე ადამიანთა უფლებები ირღვევა. კომპანიის შეფუთვაზე დატანილი წარწერა “100%-ით ერთგული ყავის ეთიკური წარმოებისა” კი სიმართლეს არ შეეფერება.

“ყავის თითოეულ შეფუთვასა და ერთჯერად ჭიქაზე, Starbucks-ი თავისი მომხმარებლებისთვის ტყუილს წერს. ფაქტი ნათელია, Starbucks-ის მიწოდების ჯაჭვში ადამიანის უფლებათა დარღვევისა და შრომითი ძალადობის შემთხვევები არსებობს და მომხმარებელს უფლება აქვს, ზუსტად იცოდეს, რას ყიდულობს”, - ამბობს სალი გრინბერგი, მომხმარებელთა ეროვნული ლიგის ხელმძღვანელი.

ერთ-ერთი შემთხვევა, რომელიც Starbucks-ის წინააღმდეგ სარჩელში ჩაიწერა, 2022 წელს მომხდარი ფაქტია, როდესაც ბრაზილიის პოლიციამ 17 ადამიანი, მათ შორის 3 თინეიჯერი, ყავის ფერმიდან გამოიხსნა: ისინი ღია ცის ქვეშ ყოველგვარი დამცავი აღჭურვილობის გარეშე მუშაობდნენ და 60 კგ-იან ტომრებს ეზიდებოდნენ. შემთხვევასთან დაკავშირებით გამოძიება დაწყებულია, თუმცა თავად Starbucks-ი მომხდართან კავშირს უარყოფს.

Starbucks-ი მსოფლიოში წარმოებული ყავის 3%-ს ითვისებს - კომპანია აცხადებს, რომ ის 30-ზე მეტ ქვეყანაში 400 000-მდე ფერმერთან თანამშრომლობს.

კომპანიამ ნედლეულის ეთიკურად მოპოვების დირექტივა 2004 წელს შეიმუშავა და მიმწოდებლებთან სამუშაო პირობებს შუამავალი პირების საშუალებით ამოწმებს. Starbucks-ი ამტკიცებს, რომ ბავშვთა შრომისადმი ნულოვანი ტოლერანტობა გააჩნია და მომწოდებლებისგან უსაფრთხო, სამართლიან და ჰუმანურ სამუშაო გარემოს ითხოვს. თუმცა მომხმარებელთა ლიგა კომპანიას ედავება, რომ ეთიკური მოპოვების გარანტიებს ისინი ვერ უზრუნველყოფენ.

გამოწერეთ ჩვენი სიახლეები

მიიღეთ დღის მთავარი სიახლეები